حماس: «قاسم سلیمانی» به ما گفت برای جنگ بر سر اورشلیم کمک نظامی می‌کند

0
181

در حالیکه کشورهای غربی از حمایت جمهوری اسلامی از گروههای تروریستی در خاورمیانه انتقاد می کنند، رئیس تشکیلات حماس در نوار غزه از حمایت تمام قد جمهوری اسلامی در جنگ بر سر اورشلیم خبر داد.

به گزارش تایمز اسرائیل، «یحیی سینوار» رئیس حماس در نوار غزه گفت یک مقام بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی به او قول داده این کشور از تمامی منابع نظامی اش برای کمک به گروه حماس در جنگ بر سر اورشلیم استفاده خواهد کرد.

به گفته سینوار، قاسم سلیمانی در گفتگو تلفنی به او گفته، «تمامی توانایی و پتانسیل ما برای جنگ و دفاع از اورشلیم در اختیار شما خواهد بود.»

سخنان سینوار در مورد سلیمانی روز دوشنبه چهارم دیماه از سوی خبرگزاری لبنانی و طرفدار جمهوری اسلامی المیادین منتشر شد.

ایالات متحده و برخی کشورهای غربی، جمهوری اسلامی را به بی ثبات سازی در خاورمیانه از طریق کمک های تسلیحاتی به گروه های تروریستی متهم می کنند.

از نظر ایالات متحده و برخی کشورهای غربی، گروه حماس، یک گروه تروریستی است.

گروه حماس تاکنون در سه جنگ با اسرائیل شرکت کرده است.

سینوار که در سال ۲۰۱۲ با قاسم سلیمانی در جمهوری اسلامی دیدار کرده گفت از همان زمان، سلیمانی در تمام این مدت با شاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین در تماس بوده است.

برخی رسانه های دولتی جمهوری اسلامی روز دوشنبه در خبری با عنوان «جزئیات جدید از تماس تلفنی سردار سلیمانی با نیروهای مقاومت فلسطین» صحت این تماس تلفنی را تایید کرده بودند.

به گزارش صدای آمریکا؛ مقام های اسرائیل بارها از حمایت مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی از گروه حماس انتقاد کرده اند و به تازگی نیز نخست وزیر اسرائیل گفته با هرگونه تلاش جمهوری اسلامی برای نزدیک شدن به مرزهای این کشور در سوریه مقابله خواهد کرد.