حضور “گذشته” فرهادی در بخش ویژه جشنواره تورنتو..

0
195

“گذشته” فیلم جدید اصغر فرهادی در بخش نمایش‌ های ویژه جشنواره بین ‌المللی فیلم تورنتو به نمایش در می‌آید.

به گزارش  مهر به نقل از گاردین، سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو که به عنوان مهمترین جشنواره سینمایی آمریکای شمالی شناخته می شود با اعلام اسامی شماری از فیلم‌های بخش جشن فیلم (گالا) و بخش نمایش‌های ویژه از “گذشته” به عنوان یکی از فیلم های بخش ویژه نام برد.

در این میان 13 فیلم برای بخش جشن فیلم و 52 فیلم برای بخش ویژه در نظر گرفته شده اند.

“آگوست: اوسیج کانتی” اقتباسی از رمان تریسی لتس برنده جایزه پولیتزر به کارگردانی روی تامس هال با بازی مریل استریپ، جولیا رابرتز و اوان مک گرگور، فیلم زندگینامه ‌ای “ماندلا: راه طولانی آزادی” به کارگردانی جاستین چادویک با بازی ادریس البا در نقش نلسون ماندلا و فیلم “سوم شخص” یک داستان عاشقانه با بازی لیام نیسون و جیمز فرانکو از فیلم‌ هایی هستند که در بخش جشن جهان به نمایش در می آیند.

فیلم “گذشته” در شمار فیلم هایی جای دارد که برای اولین بار در آمریکای شمالی اکران می شود. همچنین فیلم های “جو” به کارگردانی دیوید گوردون گرین و “یورش” ساخته ران هوارد از فیلم ‌هایی هستند که در این بخش به نمایش در می آیند.

“زندانی‌ها” ساخته دنی ویلنو با بازی هیو جکمن و جیک جیلنهال، “سوم‌شخص” به کارگردانی پل هگیس با بازی جیمز فرانکو و میلا کونیس، “روز کارگر” به کارگردانی جیسن ریتمن با حضور کیت وینسلت و جاش برولین، درام “باشگاه دالاس بایرز” به کارگردانی ژان-مارک والی با بازی متیو مکاناهی و جنیفر گارنر، “گره شیطان” ساخته آتوم اگویان با بازی ریس ویدرسپون،”مرد تای چی” اولین تجربه کارگردانی کیانو ریوز و “فقط عشاق زنده ماندند” به کارگردانی جیم جارموش، کمدی رمانتیک “مشت عشق” به کارگردانی جوئل هاپکینز با بازی پیرس برازنان و اما تامپسن، درام “کارگر راه‌آهن” به کارگردانی جاناتان تپلتسکی با بازی کالین فیرث و نیکول کیدمن از جمله فیلم هایی هستند که در بخش نمایش ویژه در معرض دید دوستداران سینما قرار می گیرند.

جشنواره تورنتو 5 سپتامبر مقارن با 14 شهریور با نمایش تریلر “پنجمین ایالت” ساخته بیل کاندن که بر مبنای کتاب غیر داستانی درباره ویکی لیکس نوسته دیوید لی و لوک هاردنیگ ساخته شده با بازی بندیکت کامبربچ در نقش جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی ‌لیکس شروع به کار می کند و 15 سپتامبر مقارن با 24 شهریور با نمایش “زندگی جنایی” به کارگردانی دانیل شکتر به کار خود پایان می دهد.