حضور محمد جواد ظریف در مجلس به «درگیری» انجامید

0
201

جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که بعد از ظهر یک شنبه ١۶ فروردین/ ۵ آوریل برگزار شد و به درگیری لفظی میان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس انجامید.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، امروز یک شنبه ١۶ فروردین/ ۵ آوریل، به منظور ادای برخی توضیحات در خصوص تفاهم اتمی لوزان، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شد.

بر پایه گزارشات برخی رسانه های خبری داخل ایران، جلسه روز یک شنبه، یکی از بی‌سابقه ترین جلسات در دوران مجلس نهم بود که در آن نه تنها اکثر نمایندگان حاضر بودند بلکه این جلسه به درگیری لفظی میان وزیر امور خارجه و نمایندگان انجامید.

جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای دقایقی به شدت به تشنج کشیده شد اما «نیروهای حفاظتی» به سرعت «خبرنگاران و افراد دیگر حاضر در جلسه» را از کمیسیون به خارج هدایت نمودند.

محمدجواد ظریف هم که پس از شدت گرفتن درگیری‌های لفظی قصد ترک جلسه را داشت، با میانجیگری اکثریت نمایندگان که اظهارات جواد کریمی قدوسی را محکوم نمودند به جلسه بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از سامانه اینترنتی “تابناک”، یکی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است: در این جلسه بعد از تبادل نظرات مختلف، جواد کریمی قدوسی بحث‌هائی را در رابطه با “فردو” و “نطنز” مطرح کرد و عنوان داشت که رهبر جمهوری اسلامی در یک جلسه خصوصی در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه و شخص وزیر امور خارجه تذکر داده است.

محمد جواد ظریف نیز در واکنش به سخنان جواد کریمی قدوسی گفته است: شما دروغ می گوئید و با اینگونه حرف‌ها به رهبر جمهوری اسلامی تهمت می‌زنید در آن جلسه هرگز رهبر به من تذکر ندادند.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز به نقل از وزیر امور خارجه اعلام کرد: سؤالات نمایندگان را شنیدم و در جلسه غیرعلنی بعدی تلاش خواهم کرد در حد توان پاسخ دهم.