حضور “قاعده تصادف” در جشنواره فیلم توکیو قطعی شد

0
188

بیست و ششمین فستیوال بین المللی فیلم توکیو (TIFF) با اعلام اسامی فیلم‌های بخش رقابتی خود نام “قاعده تصادف” ساخته بهنام بهزادی را نیز اعلام کرد.

با اعلام فهرست فیلم‌های شرکت‌کننده در این جشنواره حضور فیلم “قاعده تصادف” ساخته بهنام بهزادی که سال پیش دو جایزه از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد، در این رقابت قطعی شد و می‌توان گفت این فیلم از مدعیان بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم توکیو است.

در این فیلم که محصول سال 2013 است، امیر جعفری، اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان، بهاران بنی‌احمدی، محمدرضا غفاری، الهه حصاری، مارتین شمعون‌پور، ندا جبرائیلی، روشنک گرامی، سروش مالمیر، سروش صحت و امید روحانی بازی کرده اند.

فیلم “قاعده تصادف” که جوایز بهترین فیلم و کارگردانی بخش جام جهان‌نمای سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را دریافت کرده، درباره گروهی جوان است که قصد دارند برای شرکت در یک جشنواره تئاتر به خارج از ایران بروند، اما…

در بخش رقابتی جشنواره بین المللی فیلم توکیو می‌توان اسامی 6 فیلم که پیش نمایش جهانی شان را تجربه می کنند، مشاهده کرد. فیلمی از کوجی فوکادا و نیز فیلمی از جون روبلز لانا از جمله این عنوان ها هستند.

فیلم های دیگر این بخش که اولین اکران جهانی خود را قبلا پشت سر گذاشته‌اند، حداقل برای اولین بار در آسیا به نمایش در می آیند. از جمله این فیلم ها می توان به فیلمی “ساعت های خالی” به کارگردانی آرون فرناندز اشاره کرد که اولین بار در جشنواره سن سباستیان به نمایش درآمد.

چن کیج کارگردان چینی فیلم “خدانگهدار محبوب من” ریاست هیات داوران قسمت رقابتی مراسم را بر عهده دارد. سوری بازیگر کره ای، کریس براون تهیه کننده استرالیایی، کریس وایتز کارگردان نویسنده و تهیه کننده آمریکایی و شینوبو تراجیما بازیگر ژاپنی از دیگر اعضای هیات داوران هستند.

فستیوال فیلم بین المللی توکیو از تاریخ هفدهم تا بیست و پنجم اکتبر (25 مهر تا 3 آبان) ادامه خواهد داشت و یاسوشی شینا رییس جدید فستیوال تاکید را بر روی نمایش فیلم های تهیه شده در توکیو و پیدا کردن استعدادهای جدید آسیایی گذاشته است. همچنین بخش جدیدی در این جشنواره با عنوان “آینده آسیایی” به صورت رقابتی بین فیلم های اول و دوم کارگردان های آسیایی برگزار خواهد شد.

بخش تازه خلق شده “نمایش سینمای ژاپنی” شامل پیش نمایش جهانی 9 فیلم مستقل محلی از جمله “و کشتی گلی حرکت می کند” ساخته هیروبومی واتانابه می شود. هیات داوران این بخش شامل کریستین جیون نماینده اصلی فستیوال فیلم کن و تاکاهیسا زی زی کارگردان ژاپنی و پائولو برتولین خبرنگار فستیوال فیلم ونیز می شود.

بخش “نمایش های ویژه” شامل پیش نمایش جهانی انیمیشن “سرنوشت خونین بایونتا” که بر اساس یکی از بازی های محبوب ساخته شده و فیلم “خاطرات شفای زیبا برای آینده” که بازسازی سینمایی یکی از انیمیشن های تلویزیونی قدیمی است، می شود.

فیلم جدید پال گرین گراس با نقش آفرینی تام هنکس یعنی “کاپیتان فیلیپس” به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره پخش می شود. فیلم “کنفرانس کیوسو” که بر اساس رمانی به همین نام توسط کوکی میتانی ساخته شده است، به عنوان اختتامیه مراسم به نمایش درخواهد آمد.