حضور روح مارلون براندو در استراحتگاه براندو

0
332

استراحتگاهی که براندو نام دارد روز اول ماه جولای و همزمان با دهمین سال درگذشت مارلون براندو در جزایر پولینزی تتیاروآ که سال 1967 توسط او خریداری شده بود، راه‌اندازی شد.

این استراحتگاه که دو هفته پیش و در روز اول ماه جولای افتتاح شد، به نوعی یادبود مارلون براندو 10 سال پس از مرگش محسوب می شود.

براندو در سن هشتاد سالگی بر اثر افزایش بیش از حد بافت های ریوی درگذشت.

این استراحتگاه 35 ویلایی به نام براندو در جزایر پولینزی فرانسوی تتیاروآ افتتاح شده است؛ مکانی که براندو آن را در سال 1967 خریداری کرده بود. او در سال 1962 و وقتی که در حال فیلمبرداری فیلم «شورش در کشتی بونتی» بود این جزیره واقع در تاهیتی 1445 هکتاری را پیدا کرد.

این جزیره از آن زمان تا سال 1999 (پنج سال پیش از درگذشتش) به مکانی برای تعطیلات براندو و خانواده‌اش بدل شد و براندو این جزیره را به فضایی با کاربری طبیعی و عاری از سوخت گلخانه ای بدل کرد.

این فیلم که داستانش درباره آشوب ها و شورش های قرن هجدهم بریتانیا بود، آنطور که پیش بینی می شد در باکس آفیس موفق نبود. بودجه ساخت این فیلم 19 میلیون دلار (چیزی حدود 149 میلیون دلار امروزی) بود و تنها موفق به بازگرداندن نیمی از این مبلغ از فروش در داخل کشور شد.

بسیاری از گزارش ها تمام تقصیرها برای دو برابر شدن بودجه فیلم را به خود براندو نسبت می دهند؛ او به حدی فیلم را در اختیار خود گرفت که کارگردان اصلی آن از شرکت در پروژه کناره گیری کرد. خود براندو از 170 پوند وزنش را به 210 پوند رساند و در حالیکه هنوز هم با مشکلات دو ازدواج اول دست و پنجه نرم می کرد، تاریتا تریپایا، یکی از بازیگران فیلم را به عنوان همسر سوم خود انتخاب کرد.

اما اگر ساخت این فیلم یکی از چیزهایی بود که براندو از انجامش پیشمان بود، خریدن این جزیره به هیچ وجه در آن دسته مسایل نبود. مایک مداووی که یکی از دوستان نزدیک این بازیگر بود و اکنون از مسئولان اداره کننده املاک اوست می گوید: این جزیره برای او جایی بود که می توانست از همه چیز دوری کند. این مسئله برای بازیگری که بین یک شخصیت معروف بودن و یک انسان بودن فرق بزرگی می گذاشت، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، اجاره ویلاهای یک، دو و سه خوابه این مجموعه از 2500 دلار شروع می شود.