حضور رابرت ردفورد در رسوایی رادرگیت

0
176

رابرت ردفورد در فیلم جدیدش در نقش دن رادر گوینده معروف اخبار شبکه سی بی اس، در کنار کیت بلانشت ایفای نقش می‌کند تا رسوایی جورج بوش را به پرده بزرگ ببرد.

در ماه سپتامبر سال 2004 دن رادر گزارش داد که جورج دبلیو بوش هنگامی که در طی جنگ ویتنام در گارد هوایی ملی ایالات متحده مشغول خدمت بوده، مشمول برخورد ویژه و امکانات اختصاصی شده است. این رسوایی «رادرگیت» نام گرفت و حالا موضوع فیلمی جدید با حضور رابرت ردفورد در نقش خود رادر و کیت بلانشت در نقش مری میپس تهیه‌کننده اخبار شبکه سی‌بی‌اس شده است.

بعد از اینکه معلوم شد شبکه سی‌بی‌اس نیوز نمی‌تواند صحت بعضی از مدارک ارایه شده گزارش را تایید کند، به اعتبار رادر ضربه بزرگی وارد شد.

اکنون خود رادر تنها یک روز پیش از انتشار خبر ساخت فیلم و با تماسی تلفنی از سوی میپس واقعی، از ساخت این فیلم باخبر شده است.

فیلم «رادرگیت» بر پایه کتاب خاطرات میپس در سال 2005 با عنوان «حقیقت و وظیفه: رسانه‌ها، رییس‌جمهور و امتیاز قدرت»، ساخته می‌شود.

رادر به هالیوود ریپورتر گفت: می‌خواهم بر این موضوع تاکید کنم که من در زمینه فیلم و سینما حرفه‌ای نیستم. کل چیزهایی که من درباره صنعت فیلم می‌دانم را می‌توان پشت یک استمپ نوشت، اما حداقل انقدر می‌دانم که وقتی «ساندنس کید» فیلمی درباره دخالت‌های سیاسی و سازمانی در اخبار می‌سازد، حتما می‌تواند به تماشاچیان کمک کند که اهمیت رسانه‌های حقیقتا مستقل و پرقدرت را در کشوری مانند کشور ما درک کنند.

رادر برای اولین بار ردفورد را در اواسط دهه 1970 ملاقات کرد و آخرین دیدار آن‌ها هم سه سال پیش در فستیوال فیلم ساندنس ردفورد بود.

رادر در ادامه گفت: او بیشتر از بسیاری از افراد حاضر در هالیوود به گفتن حقیقت باور دارد. و به همین دلیل است که من خوشحال هستم و افتخار می‌کنم که او چالش ساخت فیلمی درباره دخالت سیاسی و سازمانی در تحقیقات روزنامه‌نگاری حقیقت جو را قبول کرده است.

رادر در طی سالیان زیاد پای گزارش خود ایستاده و می‌گوید تحقیقات داخلی که به اخراج شدن میپس انجامیدند هیچ وقت ثابت کننده این نبود که مدارک جعلی بوده‌اند. او اضافه کرد: من نسبت به این فیلم به طرز با احتیاطی خوش‌بین هستم. البته هیچ‌گونه وهم و خیالی هم نسبت به آن ندارم. همه از فکر ساختن یک فیلم درباره این موضوع خیلی خوشحال نیستند و همه هم از این فیلم خوششان نخواهد آمد، حالا هرجور که از آب دربیاید.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،جیمز وندربیلت فیلمنامه نویس فیلم‌های «اسپایدرمن خارق العاده» و «سقوط کاخ سفید» فیلمنامه اقتباسی این فیلم را خواهد نوشت و همراه برد فیشر، ویلیام شراک و میکل باندسن آن را تهیه خواهد کرد. وندربیلت اولین تجربه کارگردانی‌اش را با این فیلم به دست خواهد آورد.