حسین محب اهری در اقدامی اعتراضی درمان سرطان خود را قطع کرد

0
138

حسین محب اهری بازیگر سینما، تاتر و تلویزیون ایران که به سرطان غدد لنفاوی مبتلا است، در اقدامی اعتراضی و به دلیل مشکلات مالی، ادامه معالجه خود را متوقف کرده است.

آقای محب اهری، از پیشکسوتان تئاتر ایران، که پس از ۱۰ سال دوباره به سرطان غدد لنفاوی مبتلا شده است در گفت‌وگو با بخش فارسی صدای آمریکا گفت با قطع بیمه تکمیلی هنرمندان و قطع کمک هزینه درمان از سوی صدا و سیما، به دلیل این که توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارد، از ادامه درمان خودداری کرده است.

آقای محب اهری توضیح داد که صدا و سیما از سال ۱۳۹۰ و تا پیش از تغییرات مدیریتی جدید در این سازمان، به درخواست او بخشی از هزینه‌های درمانش را پرداخت می‌کرد، اما این کمک با رفتن عزت‌الله ضرغامی از صدا و سیما قطع شد.

این هنرمند در ادامه افزود، خدمات بیمه تکمیلی صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان نیز با پرداخت نکردن سهم بیمه از سوی دولت به بیمه ایران، از خرداد ماه گذشته قطع شده است.

به گفته حسین محب اهری، او تا پیش از قطع شدن بیمه تکمیلی خود، تنها ۵ تا ۱۰ درصد از هزینه درمان را می‌پرداخت، اما حالا باید تمام هزینه‌ها را پرداخت کند.

طبق اساسنامه خدمات بیمه درمانی تکمیلی صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان، تامین هزینه های بستری، جراحی، شیمی درمانی هنرمندان تحت پوشش تا سقف هفت میلیون تومان بر عهده این صندوق است.

به گزارش صدای آمریکا؛ بازیگر پیشکسوت تاتر، سینما و تلویزیون ایران با بیان این که توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارد، گفت چاره‌ای ندارد جز آن که دوران بیماری را با خوردن قرص‌های مسکن سپری کند.