حسین عبدی: برابر قطر، بخت با ایران یار بود..!

0
370

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران معتقد است که تیم ملی برابر قطر از همه عوامل موثر در پیروزی از جمله شانس بهره‌مند بود.

ایسنا گزارش داد؛ حسین عبدی  درباره دیدار روز سه‌شنبه تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر در مرحله انتخابی جام‌جهانی برزیل اظهار کرد: این بازی چندخبر داشت که باعث شده بود هیچ‌یک از دو تیم نتوانند بی‌محابا بازی کنند. مخصوصا شرایط جدی قطر باعث شده بود که ملی‌پوشان ما بی‌گدار به آب نزنند تا بتوانند تا دقیقه 90 دوام بیاورند.

وی ادامه داد: به دلیل نزدیکی امتیازهای دوتیم، شرایط بازی بسیار حساس بود و هر دو تیم محتاطانه کار می‌کردند. ضمن این که غیبت دژاگر باعث شده بود که در چیدمان تیم ملی تغییراتی صورت بگیرد و از بازیکنان سرعتی مثل خلعتبری خبری نباشد. تیم ملی تمرکز اصلی را روی کارهای دفاعی تنظیم کرده بود.

IMG10500461

عبدی همچنین از اهمیت کسب سه امتیاز بازی با قطر گفت: خیلی مهم بود که هر سه امتیاز را بگیریم. خوشبختانه در این راه بخت و اقبال هم با ما یار بود. البته ما برای پیروزی برابر قطر به همه عوامل موثر از جمله شانس نیاز داشتیم که خوشبختانه برایمان پیش آمد.

کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس همچنین گفت: اگر در شرایطی مساله و خارج از تورنمنت‌ حساس انتخابی جام‌جهانی با قطر روبرو می‌شدیم، قطر تیمی نبود که برای ما دردسر درست کند. در سالیان اخیر قطر‌ی‌ها خیلی روی فوتبالشان کار کرده‌اند و بازیکنان زیادی را به طرف خود جلب کرده‌اند. از طرف دیگر در این سال‌ها فوتبال ما استرس زیادی را تحمل کرده است.

عبدی در ادامه ارزیابی‌اش از تاکتیک تیم ملی این‌گونه بیان کرد: تفکرات کی‌روش در این بازی بیشتر روی کارهای دفاعی متمرکز بود تا حمله نفراتی هم که در ترکیب ثابت بودند این مساله را ثابت می‌کردند. بیشتر سانترهای ما از سمت راست و توسط خسرو حیدری صورت می‌گرفت در حالی که نفوذ به داخل محوطه جریمه حریف و حرکات تکنیکی برعهده مسعود شجاعی گذاشته شده بود. دو مدافع راست و چپ ما هم کاملا به دفاع می‌پرداختند و از نفوذ به زمین حریف جلوگیری می‌کردند.

pourmand1-5

وی افزود: گلی که زدیم توسط بازیکن سرعتی ما در جلوی زمین به ثمر رسید و شاید یکی از مهمترین گل‌های این تورنمنت‌ بود چون اگر قطر را نمی‌بردیم تقریبا صعودمان جام جهانی غیرممکن می‌شد.

عبدی درباره نتیجه دیدار لبنان وکره جنوبی و تاثیرش بر سرنوشت ایران هم گفت: تساوی یا باخت کره برابر لبنان خیلی به سود ما بود، امتیازاتی که خودمان از دست دادیم بیشتر اذیتمان کرد تا امتیازهایی که حریفان گفتند. اگر کره جنوبی به لبنان می باخت به نوعی ما امتیازهای از دست رفته‌مان را بازمی‌یافتیم اما تساوی کره برابر لبنان هم به سود ماست. این نتیجه، کره را دو امتیاز عقب انداخت و لبنان هم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد.

وی در پایان گفت: شاید پس از پیروزی ما برابر قطر، تساوی لبنان و کره جنوبی بهترین اتفاقی بود که می‌شد برای ما رخ دهد.