حسن شریعتمداری به وزیر ارشاد برای احیای انجمن صنفی روزنامه نگاران هشدار داد

0
196

حسین شریعتمداری نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان در مصاحبه با خبرگزاری فارس که امروز منتشر شد با سخنان تهدید امیزی وزارت ارشاد و نیز وزارت اطلاعات را مورد حمله قرار داد که نباید اجازه دهند این انجمنی که “از روی دست بیگانگان دیکته می نوشت” دوباره دست به فعالیت بزند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادعا کرد که دست اندر کاران “اصلی ” انجمن صنفی روزنامه نگاران مدت هاست که به امریکا ، انگلیس ، کانادا، فرانسه و هلند … پناهنده شده و به خدمت “سرویس های اطلاعاتی ” این کشورها در امده اند.

او نتیجه گرفت که این “مهره ها” فقط محل کارشان تغییر کرده و از وطن شناسنامه ای خود به وطن سیاسی خویش کوچ کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شریعتمداری برای تعدیل حرف خود اضافه کرد که همه اعضای این انجمن با دست اندرکاران همراهی نداشتند. او تاکید کرد که “شاکله اصلی” انجمن یک تشکل سیاسی محض بوده است.

مدیر مسئول کیهان در این مصاحبه از برخی شخصیت های صاحب نام انجمن همچون علی مزروعی، حسین باستانی و رضوی فقیه نام برد و آنها را متهم به همکاری با کشورهای غربی کرد.

وی همچنین به انجمن دفاع از آزادی مطبوعات که اخیراً آغاز بکار کرده است حمله کرد و آنرا “من در آوردی” توصیف و رئیس آن فائزه هاشمی را نیز رئیس “خودخوانده” خواند.

وی اعضای انجمن صنفی را دارای “پرونده سیاه و شرم آور” خواند و اظهار تعجب کرد که وزیر ارشاد قصد احیای آنرا دارد. وی وزیر ارشاد را به بی خبری متهم کرد و مدعی شد که در صورت انجام چنین کاری مسئولیت او بطور جدی زیر سئوال می رود. وی سپس وزیر اطلاعات را مورد اعتراض قرار داد و خشمگین از اینکه این وزارت خانه شکایت از این افراد را پس گرفته است، پرخاشجویانه می گوید وزارت اطلاعات ” حق چنین اقدامی را ندارد.”