حسن روحانی: در مذاکرات، نه تحمیل و نه ادامه تحریم را نمی‌پذیریم

0
166

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به نامه انتقادآمیز جمعی از نمایندگان مجلس می گوید: «همواره به منتقدان احترام می گذاریم و به آنها همانند حامیان می گوئیم که از حمایت دولت برخوردار هستند».

 حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی، امروز چهارشنبه ۶ اسفند، در قم گفت: «به منتقدان احترام می گذاریم … اما تخریب‌گران جائی ندارند و خانه کهنه خود را ویران می کنند».

حدود ١٠٠نماینده مجلس شورای اسلامی، در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی از او خواستند تا به جای «پرداختن به مسائل حاشیه ای یا توهین و تحقیر منتقدین»، در صدد حل مشکلات متعدد اقتصادی و فرهنگی مردم کشور باشد.

حسن روحانی، خطاب به منتقدان با بیان اینکه «مگر آمار اقتصادی و کنترل تورم را نمی بینید»، به ارائه برخی آمار در خصوص عملکرد دولت یازدهم پرداخت و تأکید کرد: «مگر آمار را نمی بینید که سهولت کسب و کار ٢٢ رتبه تغییر کرده است و از ١۵٢ به ١۳٠رسیده است؟»

رئیس دولت یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه «ظرفیت نفت ٢٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یافته است»، یادآور شد: «باید منصفانه قضاوت کرد، آمار سال ٩٣ را با سال‌های قبل مقایسه کنیم، اگر کار مهمی شده به دست شما مردم بزرگوار ایران بوده است».

رئیس جمهوری اسلامی با اشاره به «شعار دولت» برای «نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان»، متذکر شد: «ما به راهمان ادامه می دهیم».

حسن روحانی در ادامه تأکید کرد: در طول این ١٨ ماه، دولت در زمینه اقتصادی، علیرغم این که وارث ویرانه‌های فراوانی بود، توانسته است به حمایت شما مردم، هدایت رهبر و پشتیبانی مراجع عظام تقلید قدم‌هائی بردارد».

رئیس جمهوری اسلامی، در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به گفت‌وگوهای اتمی، گفت: «باید نتیجه توافق، برداشتن همه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی باشد».

حسن روحانی متذکر شد: «در مذاکرات، نه تحمیل و نه ادامه تحریم را نمی پذیریم».

به گزارش ایرنا؛ رئیس دولت یازدهم افزود: «از روز اول این دولت، در سازمان ملل هم اعلام کردم که تحریم ضد حقوق بشر است، روز گذشته در کمیسیون حقوق بشر هم این جمله مورد تأیید قرار گرفت که تحریم ضدحقوق بشر است».