حسن روحانی خواهان شرکت در اجلاس ژنو 2 شد

0
141

حسن روحانی در مصاحبه امروز خود گفت راه حل سوریه جنگ نیست و کاربرد سلاح های شیمیائی باید قویاً ممنوع اعلام شود و معتقدیم گروههای تروریستی باید سوریه را ترک کنند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری اسلامی که عصر امروز در نیویورک در یک نشست مطبوعاتی شرکت کرده بود، به خبرنگاران گفت که ایران اماده است تا در کنفرانس ژنو “طرح خود را برای راه حل سوریه مطرح کند.” او گفت که راه حل سوریه جنگ نیست و کاربرد سلاح های شیمیائی باید قویاً ممنوع اعلام شود و معتقدیم گروههای تروریستی باید سوریه را ترک کنند.

روحانی اظهار نظر کرد که اساس بر این است که باید در نهایت بین دولت سوریه و گروههای معارض توافق حاصل شود. او گفت ما معتقدیم همه باید کمک به گروههای تروریستی را متوقف کنند.

روحانی که در این مصاحبه از “لحن متفاوت باراک اوباما و مقامات اروپائی تمجید میکرد اطمینان داد که برای ملاقات با رئیس جمهوری امریکا برنامه مقدماتی تهیه شده بود که بین بنده و اوباما دیداری انجام شود” او البته اضافه کرد که چون نتیجه این دیدارها برای ما مهم است، دو طرف قانع شدند که این زمان برای دیدار دو رئیس جمهور شاید کافی نباشد.

حسن روحانی به خبرنگاران اطمینان داد که فضائی که امروز بوجود آمده با گذشته کاملاً متفاوت است و بلافاصله تاکید کرد که کسانی که این فضا را بوجود اوردند صدای ملت ایران در انتخابات بود. روحانی در عین حال اظهار اطمینان کرد که ” دولت اختیار کافی برای اینکه پای میز مذاکره بنشیند را دارد.” او گفت که مذاکره بدون اجماع داخلی انجام نمی شود.