حسن روحانی: خواب نمی‌بینیم و به فال‌گیر و جن‌گیر هم معتقد نبودیم

0
163

حسن روحانی در جمع سراسری فرمانداران کشور که در سالن وزارت کشور برگزار شد، خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی گفت: وقتی روی صندلی ریاست، استانداری، فرمانداری و وزارت نشستید، حزب ، جناح، تمایل شخصی، قومی و قومیتی را فراموش کنید و تنها در خدمت کشور و ملت باشید.

وی با بیان اینکه همه نهادها برابر رای مردم مسئولند گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ را به یاد آوریم که ۱۳ میلیون رای اختلاف نفر اول و دوم بود. در برابر رای ۲۴ خرداد ۹۲ بار سنگین مسئولیتی بر دوش داریم و در انتخابات پیش رو باید به تمام وعده‌ها عمل کنیم.

حسن روحانی در ادامه سخنان خود افزود: «چرا عده‌ای می بینند، دولت با تدبیر  مذاکرات هسته ای را پیش می برد؛ عده‌ای نمی‌دانم این را از کجا آورده‌اند که هیچ وقت نمی خواهند کام مردم شیرین باشد؟ این چه سری است که از لبخند مردم می‌ترسند؟ مسئله هسته ای- به گفته روحانی- مسئله این قوه و آن قوه، این حزب و آن حزب نیست؛ این یک مسئله هسته ای است و بارش به دوش نظام است».

رئیس جمهور جمهوری اسلامی افزود: «حالا یک وقت رهبری یک نصیحتی می کنند، ایشان رهبر هستند و حالا همه راه می‌افتند و توصیه می کنند که دولت تشنه است و باید آب بخورد، والله می‌دانیم باید آب خورد».

وی با بیان اینکه خواب نمی‌بینیم و به فال‌گیر و جن‌گیر هم از ابتدا معتقد نبودیم، خاطرنشان کرد: دولت از آ‌غاز به کار فعالیتش را با انجمن‌های تخصصی آغاز کرده و در جمع تخصصی کار می‌کند. بارها در همین جمع‌ها٬ نظر من کنار گذاشته شد. همین الان هم معتقدم آن نظر درست بوده و عده‌ای هم به من می‌گویند نظر شما درست بوده٬ اما در جمع کارشناسی کنار گذاشته شد. چراکه مبنای ما مشورت با صاحب‌نظران است. زیرا دولت مال شخصی من نیست، مال مردم است. اگر مال شخصی من بود٬ تخلف راحت بود.

وی با این درخواست کرد که مردم دروغ نگویید٬ چراکه این دروغ امروز و فردا آشکار می‌شود و تاکید بر این نکته که به امانت مردم خیانت نکنید٬ گفت: اگر امروز و فردا خیانت به مردم آشکار نشود٬ روزی آشکار می‌شود٬ بنابراین با راستگویی با مردم سخن بگویید.

روحانی در ادامه گفت: چه کسی حق دارد با سردار جبهه دیپلماتیک با بی‌ادبی سخن بگوید. این زبان زشت و بد از کجا آمده است؟ همه مومنان و مردم ایران عزیزند و باید محترم شمرده شوند مخصوصا آنها که بیشتر خدمت می‌کنند.

*متذکر می شویم به فیلمی که روز دوشنبه از مشاجرات ظریف و کوچک زاده در مجلس توسط که  توسط تابناک انتشار یافت.  مهدی کوچک زاده از نمایندگان مخالف دولت در طی مشاجره، ظریف را «خائن» خطاب می کند که با واکنش دولت روحانی روبرو شده است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: بگذارید مذاکرات تمام شود٬ آنگاه برای مردم شرح می‌دهیم که اینها چه کشیده‌اند؛ چه سختی‌هایی که به جان خریده‌اند. خیلی از شما در جبهه بوده‌اید من هم لیاقت داشتم و گاهی در جبهه بودم. خیلی از شما مذاکرات را می‌شناسید؛ گاهی مذاکرات با قدرت های جهانی سخت تر از شب عملیات در میدان جنگ است٬ چون آنجا یا زنده می‌مانید که افتخار است یا کشته می‌شوید که افتخاری بالاتر است. اما اینجا اگر شکست بخورید٬ یک ندامت تاریخی است و اگر پیروز شوید عده‌ای زخم زبان می‌زنند.

وی ادامه داد: چرا عده‌ای وقتی می‌بینند دولت با تدبیر مذاکرات را پیش می‌برد٬ زخم زبان می‌زنند در حالی که باید آثار این وحدت را در فرهنگ و زندگی مردم ببینیم. نمی‌دانم عده‌ای این حنظل را از کجا آ‌وردند. اینها از لبخند مردم می‌ترسند.