حسن روحانی خطاب به فرانسوا هولاند: ایران آماده همکاری‌ امنیتی و اطلاعاتی با فرانسه است

0
266

حسن روحانی و فرانسوا هولاند در یک گفتگوی تلفنی بر اهمیت مذاکرۀ قدرت‌های بزرگ برای حل مشکل سوریه تأکید کردند. حسن روحانی بار دیگر به خاطر حملات تروریستی پاریس به فرانسوا هولاند تسلیت گفت و افزود: «ما آماده انجام هر اقدامی علیه تروریست‌ها در هر نقطه جهان هستیم».

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که فرانسوا هولاند و حسن روحانی بر «اهمیت حیاتی مبارزه با تمام قوا علیه داعش و تروریسم» تأکید کرده‌اند و همچنین در این مورد به توافق رسیده‌اند که هر چه زودتر تاریخی را برای سفر حسن روحانی به فرانسه مشخص کنند.
سفر روحانی به پاریس به دلیل حملات تروریستی در این شهر به تعویق افتاد. قرار بود که وی در آغاز همین هفته (دوشنبه ۱۶ نوامبر/۲۵ آبان) به فرانسه بیاید.

به نوشتۀ پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری اسلامی، حسن روحانی با تجدید تسلیت به فرانسوا هولاند گفته است: «تروریست‌های داعش با دست زدن به این حملۀ بسیار تکان دهنده، وحشیانه و نفرت‌انگیز، نشان دادند که همه کشورها را به مبارزه طلبیده‌اند و یک اتحاد سراسری برای مبارزه با آنها ضروری است».

وی همچنین تأکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی با فرانسه در روند مبارزه با تروریسم است».