حسن روحانی برای یک دیدار رسمی وارد فرانسه شد

0
168

روحانی در دومین و آخرین مرحله از سفر اروپایی خود، عصر چهارشنبه به وقت محلی وارد پاریس پایتخت فرانسه شد.

همانند ایتالیا، سفر رسمی وی به فرانسه با امضای تفاهم نامه ها و قراردادهای مهم اقتصادی همراه خواهد بود.

حسن روحانی در چهارچوب برنامه های نخستین روز سفر خود به فرانسه، شامگاه چهارشنبه ٧ بهمن/ ٢٧ ژانویه در ضیافت شام ایرانیان طرفدار جمهوری اسلامی مقیم فرانسه در پاریس حضور یافت.

مراسم رسمی سفر وی به فرانسه، فردا پنجشنبه در میدان “انولید” پاریس با تشریفات رسمی برگزار می شود. فردا بعد از ظهر، فرانسوا هولاند رئیس جمهوری فرانسه با حسن روحانی در کاخ الیزه دیدار و گفتگو می کند. در ادامه این دیدار، مراسم امضای تفاهم نامه‌ها و قراردادهای اقتصادی بین ایران و فرانسه برگزار خواهد شد. سپس در ساعت 17 و 15 دقیقه نشست خبری مشترک حسن روحانی و فرانسوا هولاند رئیس جمهوری فرانسه برگزار میگردد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حسن روحانی در این سفر، همچنین با رؤسای انجمن کارفرمایان فرانسه (مدف)* و با نمایندگان بازرگانان و مدیران و صاحبان صنایع فرانسه دیدار و گفتگوخواهد کرد.

رسیدن به یک توافق در باره نقشه راه مشترک اقتصادی دو کشور که همکاری های فیمابین دو کشور در میان و بلند مدت را ترسیم می کند، در مرکز گفتگوهای بین حسن روحانی و فرانسوا هولاند قرار خواهد داشت.

امضای قرارداد خرید 114 هواپیمای “ایرباس”، خرید لوکوموتیو، قرارداد دو شرکت بزرگ خودرو سازی فرانسه، “پژو-سیتروئن” و “رنو” برای تولید مشترک خودرو های مدرن فرانسوی با شرکت‌های ایرانی تولیدکننده خودرو، از جمله قراردادهای مهمی خواهند بود که دراین سفر بین ایران و فرانسه به امضا خواهند رسید.