حسن جوهرچی: اتفاقات 11 سپتامبر آه مردم ایران بود

0
163

به گزارش رسانه های درون مرزی به نقل از ستاد خبری سفره‌های همدلی، حسن جوهرچی در برنامه سفره‌های همدلی در خصوص سرنگونی هواپیما مسافربری ایران توسط آمریکا در سال 1367 اظهار کرد: این اقدام آمریکا نهایت نامردی این کشور بود و متاسفانه بسیاری از اجساد این حادثه هیچگاه کشف نشد.

وی افزود: من عکس‌ها و فیلم‌هایی در این ارتباط دیدم که تا زمانی که عمر دارم فراموش نخواهم کرد و مظلومیت آنها را به یاد خواهم سپرد.

جوهرچی بیان داشت: ما در آن زمان در جنگ بودیم و اگر واقعا آمریکا مرد بود در مقابل ما می‌ایستاد نه اینکه به هواپیمای مسافربری ایرانی حمله کند.

بازیگر سینما و تلوزیون تصریح کرد: به نظر من مدالی که به فرمانده ناو آمریکایی داده شد، مدال ننگ بود زیرا یک هواپیمای غیر نظامی را مورد هدف قرار داد و به نظر من اتفاقات 11 سپتامبر آه مردم ایران از آن حادثه تلخ بود.

جوهرچی تاکید کرد: نکته جالب این است که آمریکا ما را در خصوص حقوق بشر تحریم می‌کند در حالی که خود نقض کننده حقوق بشر است و ایران نیز خود قربانی ترور است و به نظر من این موضوع واقعا مضحکه است و سرنگونی هواپیما ایرباس ایرانی در سال 1367 توسط آمریکا درهیچ قشر و گروهی مورد تایید نبوده و نخواهد بود.