حزب الله لبنان تولید کننده و صادر کننده مواد مخدر به کشورهای عربی

0
210

ارتش اردن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک‌شنبه 1 خرداد طی عملیاتی در مرز مشترک با سوریه 4 قاچاقچی مواد مخدر را کشته است.

دیدبان حقوق بشر سوریه هم گزارش داد یکی از کشته‌شدگان وابسته به گروه حزب‌الله لبنان است.

دیدبان افزود، فرمانده این قاچاقچیان که در درگیری با ارتش اردن کشته شد از بستگان نزدیک فرمانده «کماندوهای انقلاب» وابسته به حزب‌الله بوده که پیشتر در منطقه 55 عملیاتی حضور داشته است.

منابع خبری گزارش دادند اخیرا گروه‌های وابسته به حزب‌الله و لشکر چهارم ارتش سوریه، تحت فرماندهی ماهر اسد برادر رئیس جمهوری سوریه جابجایی مواد مخدر از لبنان به استان‌های درعا و سویدا با هدف قاچاق به اردن و دیگر کشورهای عربی را به‌شدت افزایش دادند.

العربیه بنا به این گزارش‌ها نوشت، نیروهای وابسته به حزب‌الله همچنین مواد اولیه تولید قرص‌های «کاپتاگون» را از لبنان به منطقه القلمون، در حومه دمشق و القصیر در حومه حمص و سپس به نزدیکی مرز اردن منتقل کرده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه تاکید کرده که حزب‌الله به‌دنبال ایجاد کارگاه‌هایی برای تولید مواد مخدر با همکاری و اشراف سازمان اطلاعات نظامی سوریه در درعا و سویدا است.

به گفته دیدبان، این منطقه هم اینک در کنترل نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد «داعش» بوده و شخص مذکور پس از آن به منطقه «تدمر» در حومه حمص منتقل شد.

این فرمانده ارتباطات گسترده‌ای با رهبران حزب‌الله داشته و یک گروه تبهکاری و قاچاق مواد مخدر تشکیل‌شده از برخی اهالی منطقه درعا و سویدا در جنوب سوریه را رهبری می‌کند.