حزب الله عراق: به کسی اجازه خلع سلاح نیروهای‌مان را نمی‌دهیم

0
45

در واکنش به جمع آوری سلاح های غیر قانونی توسط دولت عراق، امروز یک شنبه گروه شبه نظامی حزب الله عراق اعلام کرد که به هیچکس اجازه خلع سلاح نیروهایش را نخواهد داد.

تصمیم دولت عراق برای خلع سلاح گروه‌های ستیزه‌جو در حالی اتخاذ شد که چندی پیش منطقه سبز بغداد با ده‌ها موشک کاتیوشا مورد اصابت قرار گرفته و وزارت کشور عراق نیز از خنثی کردن یک حمله بزرگ در بغداد سخن گفته بود.

ابو حسین الحمیداوی، رهبر پیکارجویان حزب الله عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: «سلاح‌های آنها از سلاح ارتش و نهادهای نظامی دیگر مشروع تر است و تا زمانی که خدا بخواهد در دستانشان خواهد ماند و به هیچ کس هم اجازه خلع سلاح نخواهند داد.

وی همچنین گفت: «در جریان راهپیمایی امروز به مناسبت اولین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس رژیم جمهوری اسلامی و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی که توسط پهپادهای آمریکایی در بغداد مورد هدف قرار گرفتند، حزب الله عراق برنامه‌های برای حمله و اشغال سفارت آمریکا ندارد.»

وی با اشاره غیر مستقیم به دولت مصطفی الکاظمی که اخیرا با برخی گروه‌های ستیزه جو برخورد کرده بود، اظهار داشت: «حزب الله این دولت را سرنگون نخواهد کرد و دولت عراق کماکان فرصت ادامه کار دارد.»

الحمیداوی همچنین خواستار تسریع در انتقام خون سلیمانی و المهندس شد و گفت: «شرکت در راهپیمایی امروز به معنای اصرار برانتقام گیری است و نشان می‌دهد که ما آماده چنین انتقامی هستیم.»

این در حالی است که عراق بشدت از افزایش تنش‌ها میان رژیم جمهوری اسلامی و آمریکا در اولین سالگرد کشته شدن سلیمانی تحت تاثیر قرار گرفته است.

اظهارات اخیر رهبر حزب الله عراق با اقدامات اخیر دولت و نهادهای امنیتی عراق جهت حفظ امنیت مراکز دیپلماتیک در بغداد و جمع‌آوری سلاح غیر قانونی همزمان شده است.

پیشتر گروه حزب الله عراق توسط ابو علی العسکری، سخنگوی گروه اعلام کرده بود که هم اکنون زمان مناسبی برای گوشمالی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق است و در شرایط کنونی نهادهای امنیتی آمریکا از وی حمایت نمی‌کنند.»

العربیه نوشت؛ این اظهارات سبب شد تا ابو علی العسکری به دادگاه فراخوانده شود.