حزب‌الله عراق الکاظمی را به تقلب در انتخابات متهم کرد

0
201

ابوعلی العسکری، سخنگوی گروه شبه‌نظامی «حزب‌الله» عراق وابسته به جمهوری اسلامی به‌طور مستقیم مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق را به تقلب در انتخابات پارلمانی اخیر متهم کرد.

العسکری، پنج‌‌شنبه، 14 اکتبر، با مخاطب قرار‌دادن نخست‌وزیر عراق، نوشت: «او و جمعی از اطرافیانش در سازمان اطلاعات عراق به‌همراه طرف‌های سیاسی با نفوذ اقدام به تقلب در نتایج انتخابات اخیر کردند.»

او ادعا کرد که الکاظمی به طرفدارانش از جمله جریان «ادامه اکتبر» 15 کرسی اختصاص داده در حالی که آنها فقط 4600 رای به‌دست آورده بودند.

پس از شکست سنگین گروه‌های شبه‌نظامی عراقی وابسته به جمهوری اسلامی موسوم به «نیروهای ولایی» در انتخابات پارلمانی اخیر، این گروه‌ها با ایجاد شبه در نتایج انتخابات اقدام به تهدید مجریان و مسئولان ذی‌ربط انتخابات کردند.

العربیه نوشت؛ سخنگوی گروه شبه‌نظامی حزب‌الله همچنین خواستار اعتراض و تظاهرات تمام نامزدهای انتخاباتی شد که به گفته او آرا آنها ربوده شده است.

العسکری دوشنبه گذشته پس از مشخص‌شدن شکست گروه‌های شبه‌نظامی در انتخابات عراق اعلام کرده بود که «آن چه در انتخابات پارلمانی اخیر اتفاق افتاد بزرگترین تقلب در تاریخ برگزاری انتخابات در عراق بوده است.»

پیش از سخنان تهدیدآمیز سخنگوی حزب‌الله عراق، گروه شبه‌نظامی «عصائب اهل حق» نیز نتایج انتخابات را رد کرده بود.

گروه «سرایا اولیا دم» از شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی هم روز گذشته با تهدید «جنین پلاسخارت»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به عراق، وی را «عنصری خبیث» خواند و او را به دستکاری در انتخابات عراق متهم کرد.