حذف تن ماهی از سفره قشر متوسط و ضعیف

0
210

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: قیمت تن ماهی که سه سال پیش هشت هزار تومان بود، حالا به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده و قشر متوسط و ضعیف که از این محصول استفاده می‌کردند، دیگر قادر به استفاده از آن نیستند.

سید محمد میررضوی در مورد تولید کنسرو ماهی گفت:  زمانی که همه کارخانجات فعال بودند، تولید حدود ۶ میلیون قطعه ۱۸۰ گرمی بود. اما در حال حاضر به دلیل گران شدن این محصول، سهم فروش آن کاهش پیدا کرده و به تبع تولید آن نیز کم شده است. تن ماهی که سه سال پیش هشت هزار تومان بود حالا به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده و قشر متوسط و ضعیفی که از این محصول استفاده می‌کردند، دیگر قادر به استفاده از آن نیستند.  

رسانه‌های داخلی نوشتند؛ وی از دولت خواست تن ماهی که ارز زیادی نیاز ندارد، جزو کالای اساسی قرار گیرد تا قشر متوسط و ضعیف مانند کارمند، دانشجو، کارگر و غیره بتوانند از این غذای مطلوب با پروتئین و انواع ویتامین‌ها که در ایران بدون افزودنی تولید می‌شود استفاده کنند.

میررضوی همچنین گفت: صادرات محصولات کنسرو عمدتاً به کشورهای حاشیه خلیج فارس، سی آی اس و البته برخی اقلام برای اینکه سبد محصولات کامل باشد به اروپا و آمریکا هم صادر می‌شود. بنابراین محصولات کنسرو ایرانی به ویژه کنسرو تن ماهی در دنیا شناخته شده است و مشتری خوبی دارد. اگر کنسرو تن ماهی همچنان به عنوان یک کالای اساسی مورد حمایت دولت بود، در سبد کالای مردم قرار داشت، اما از دو سال قبل تن ماهی از گروه یک خارج شد، دیگر ارز دولتی دریافت نکرد و حالا برای واردات ماهی آن از ارز آزاد استفاده می‌شود.