حدود 400 حمله اسرائیل در پنج سال اخیر علیه مواضع جمهوری اسلامی

0
190

مقامات ارتش اسرائیل با اعلام جزئیات گسترده‌ترین کارزار خود علیه جمهوری اسلامی از انجام بیش از 400 حمله هوایی علیه منافع جمهوری اسلامی در خاورمیانه و خلیج فارس سخن گفتند.

رهبران اسرائیل از این کارزار به عنوان «جنگ میان جنگ‌ها» یاد کرده که هدف آن بازدارندگی جمهوری اسلامی و تضعیف توانایی جمهوری اسلامی برای ضربه زدن به اسرائیل در صورت وقوع جنگ میان این دو دشمن منطقه‌ خاورمیانه و خلیج فارس است.

حملات هوايی اسرائيل در سوريه، جاه‌طلبی‌های نظامی جمهوری اسلامی را با مشكل مواجه كرده اما درگيری را به عرصه‌های ديگری نيز سوق داده است، به طوری كه هر دو كشور در حال حاضر در دريا، در خاک ايران و بر فراز آسمان اسرائيل در حال نبرد هستند.

از جمله اهداف مورد حمله اسرائیل، سامانه‌های پدافند هوایی اهدا شده روسیه به جمهوری اسلامی، پایگاه‌های پهپادی ایجاد شده توسط مستشاران نظامی جمهوری اسلامی و سامانه‌های موشکی هدایت‌شونده حزب‌الله لبنان بوده است.

العربیه به نقل از وال‌استریت ژورنال نوشت، بر اساس گزارش یک دفتر مشاوره در اسرائیل، در اثر این حملات بیش از 300 نفر از جمله فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی، سربازان سوری، شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی و حداقل سه غیر نظامی کشته شدند.

سرلشکر آمیکام نورکین، که هفته گذشته از سمت فرماندهی نیروی هوایی اسرائیل بازنشسته شد، گفت: «این یک موفقیت صد در صد نیست، اما بدون اقدامات ما، وضعیت در اینجا ممکن بود بسیار بدتر باشد.»

«نورکین در مقر نظامی اسرائیل در تل آویو، نقشه‌ای از سوریه را با صدها علامت کوچک نارنجی نشان داد که هر کدام نشانگر حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی و متحدانش است. بخش‌هایی از سوریه به‌طور کامل توسط نمادهای نارنجی پوشیده شده بود.»