حاکمیت‌ به فکرنیست، مردم به خودتان رحم کنید!؟ بقلم حمید جباری

0
254

تو گویی یه حکومت بی فکر که در تفکر نسل کشی است،واکسن نخریدند در فکر افزایش تولید نبودند و هزاران بی کفایتی و کم کاری درست شک نداریم،اما نگاهی به بطن جامعه بی اندازید از بی خیالی جماعت دلتان می خواهد فریاد بکشید.
فلان فوتبالیست معروف در شهر زادگاهش مراسم عروسی با خیل مهمان برگزار می کند،مهمانی های رنگارنگ مملو از جمعیت متروهایی که جای سوزن انداختن نیست.رستوران ها ،کافه ها بدون ایجاد فاصله اجتماعی کیپ تاکیپ انسان نشسته و به ناقوس مرگ ضرباهنگ میدهد.
طبق آمار رعایت دستور العمل های بهداشتی در این روزها در بسیاری از شهرها زیر ۲۵درصد رسیده است.
چند روز پیش فینال جام حذفی فولاد خوزستان قهرمان ایران شد که نوش جان مردم شریف و نجیب این خطه سرزمین ام اما تصاویری شادی خیابانی بدون ماسک و فاصله و از همه بدتر تصاویر یک جشن ازدواج در فضای بسته که برای قهرمانی تیم استان شادی می کردند وایرال شده است.
مترصد اعلام قرنطینه جاده ها مملو از خودرو میشود حکومت فرصت طلب جریمه میگذارد تا خزانه را پر کند مردم هم هرکسی بهانه ایی جور میکند تا سفر کند برخی حتی به حالت طلبکار یا تهاجم در مواجه با دوربین خبرنگاران چند بدوبیراه هم نثار ایشان می کنند ، همین بی فکری های خودخواهانه ملتی را بکام غم و اندوه می کشاند.
پروردگارا چه بر سر مردم سرزمین ایران آورده ایی که حتی به خودشان ،خانواده و نسل بعد فکر نمی کنند.
بیخیال بی مبالات به استقبال مرگ می روند خود به خود به نسل کشی دامن میزنند.
کجاست آن فرهنگ غنی کجا رفت آن ریشه های  کهن تعقل و دور اندیشی!؟
رژیمی که بخاطر مراسم ۲۲ بهمن و انتخابات ۵۰روز منکر پاندمی کوید۱۹شد،همه دنیا زنگ خطر را بصدا در اوردند ولی شرکت هواپیمایی ماهان برای سودآوری در بزنگاه تحریم و کسادی بازار تمام مسافران چینی که هیچ ایرلاین قبول نمیکرد به چین برود در فرودگاه های استانبول بی توقف  پذیرش میکرد تا پا در کانون مرگ و شیوع کرونا بگذارد.
طلاب های مفتخور حوزه های علمیه یا مستشاران شرکتهای این کشور که بالای پنجاه درصد عامل انتقال بودند براحتی در رفت و آمد بودند و همین بی مبالاتی زنجیره ویروس کرونا رو بسط و گسترش داد.
حالا در این آشفته بازار با فرارسیدن مراسم مذهبی محرم و صفر و بساط کاسبی شارلاتانیسم مداحان و دین فروشان کذاب،یه عده بی خبر و غافل خود گام به مسلخ می گذارند.
به درستی یا غلط بودن یا حماسه افسانه بودن جنگ خانوادگی در کربلا کار نداریم.اما آنچه در کتب مذهبی و روایات موجود است حسین ابن علی شب واقعه عاشورا به همراه گفته است که اگر حق کسی به گردن تان است اینجا را ترک کنید بروید چون فردای برایتان وجود ندارد.
بنابراین افراد معتقد و پابند به دین بدانند حضور در مراسم مذهبی آن هم در این روزهاکه جان ۶۰۰نفر گرفته میشود بقول خودشان حق الناس است که زنجیره بیماری ویروس کرونا را گسترش می دهند.
آقایان و خانمهای متدین اگر به وجود خداوند و اینکه پرورگار به همه نیت قلبی تان واقف و آگاه است.
اگر قرار باشد پروردگار عبادت راز و نیاز شمارا استجابت کند هر گوشه ایی از کائنات باشید ندای قلبتان دریافت خواهد شد و نیازی به حضور فیزیکی در محل خاص و مشخص نخواهد بود.
بنابراین در هرجا که باشید تنها مهم این است که فرکانس افکار و قلبتان با مادر طبیعت متصل گردد و عبادت های شما مقبول درگاه شود.
به فکر خودتان خانواده و فرزندانتان باشید و در خانه مراسم تان را برگزار کنید.
باور بفرمایید همه عوامل کربلای ۱۴۰۰سال پیش اگر زنده بودند هم راضی به این بلا نبودند و قطعا توصیه میکردند در خانه بمانید و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید….