جیمز کامرون از بودجه و تکنولوژی قسمت‌های بعدی «آواتار» گفت

0
158

جیمز کامرون روز چهارشنبه به درخواست روپرت مرداک حاضر شد تا درباره بودجه قسمت‌های بعدی فیلم «آواتار» صحبت کند. رییس کمپانی قرن بیست و یکم فاکس در کنفرانسی که در کالیفرنیا برگزار شد، شاید هم به شوخی گفته بود که بودجه ساخت فیلم‌های علمی تخیلی این کارگردان ممکن است دو برابر آن چیزی باشد که ابتدا اعلام شده بود.

چند ساعت بعد در همان روز باز هم از کامرون درباره این مساله سوال شد و او هم با خنده درباره کارهایی که برای کاهش بودجه انجام داده صحبت کرد. او گفت: مسلما این فیلم‌ها پرهزینه خواهند بود، اما ما هر سه فیلم را همزمان فیلمبرداری خواهیم کرد و عملا از تمامی بازیگران هم‌زمان فیلم می‌گیریم. تمامی عکسبرداری‌های زنده را نیز در آن واحد انجام می‌دهیم که انگار داریم یک مینی‌سریال می‌سازیم بنابراین تمامی این‌ها، راه خوبی برای کاهش دادن بودجه هستند و امیدواریم از میزان بودجه فیلم اول هم پایین‌تر برویم.

اولین فیلم «آواتار» محصول سال 2009 با بودجه‌ای بیش از 200 میلیون دلار ساخته شد و البته موفق به کسب بیش از 2.7 میلیارد دلار در سراسر جهان شد. سه قسمت بعدی این فیلم همگی در ماه دسامبر و در سال‌های 2016، 2017 و 2018 اکران خواهند شد.

با وجود اینکه کارگردان درباره پیشرفت‌های تکنولوژیکی خیلی خاصی در فیلم‌های بعدی «آواتار» صحبت نکرد، درباره تنظیم و اداره پروسه کنونی تهیه حرف‌هایی داشت. او گفت: چیزی که هنوز هم مرا شگفت‌زده می‌کند این است که سیستم نمونه‌سازی اولیه‌مان چقدر خوب کار کرد اما استفاده از آن به هیچ وجه آسان نبود و همیشه با خود می‌گفتیم که در فیلم‌های بعدی آن را درست می‌کنیم.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر،چیزی که جالب است این که اصطلاح فیلمبرداری تقریبا از همه نظر منسوخ شده چون ما بعضی مواقع عکس‌هایی می‌گیریم که در آن از عکسبرداری حقیقی استفاده می‌شود، اما تمام کار روی دوربین‌های دیجیتال انجام می‌شود و این روش حدود 20 تا 25 درصد کار را تشکیل می‌دهد. بقیه تصاویر تمامی به صورت مصنوعی خلق می‌شوند.