جیمز کامرون؛سه «آواتار» دیگر در راه است

0
378

جیمز کامرون در جشنواره سینماکان خطاب به حضار اعلام کرد که یک فیلم دیگر به برنامه ساخت سه‌گانه «آواتار» افزوده شده است.

سال 2009 جیمز کامرون «آواتار» فیلمی سه بعدی درباره سربازی معلول و رابطه‌اش با بیگانگانی با پوست‌هایی آبی به سینمای جهان عرضه کرد. این فیلم با فروشی برابر با 2.8 میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان شد.

پس از موفقیت بی‌نظیر فیلم خیلی زود برنامۀ ساخت دو فیلم دیگر در دنباله آن اعلام شد، ولی تا این لحظه خبری از قسمت‌های جدید این فیلم نشده است.

اما جیمز کامرون پنجشنبه در جشنواره سینماکان در سن‌دیگو اعلام کرد که قسمت دوم «آواتار» تا انتهای سال 2018 به سینما عرضه خواهد شد. این کارگردان صاحب نام عالم سینما در ادامه گفت که پس از اکران قسمت دوم تا سال 2022 دو فیلم دیگر از این مجموعه نیز منتشر خواهد شد. به این ترتیب تا سال 2022 شاهد سه قسمت دیگر از پرفروش‌ترین فیلم‌ تاریخ سینما هستیم.

کامرون با اشاره به اینکه تمامی این فیلم‌ها بخشی از داستانی بزرگتر و در عین‌حال داستانی مستقل دارند، گفت : «ما تصمیم گرفتیم فرایند سینمایی عظیمی را آغاز کنیم. من چند سال گذشته را با تیمی برجسته از فیلمنامه‌نویسان مشغول کار بودم، تا دنیای آواتار، محیط، مخلوقات، شخصیت‌ها و فرهنگ‌های تازه را طراحی کنم.»

به گزارش خبرآنلاین به نقل از گاردین، کارگردان «تایتانیک» در ادامه افزود : «تا اینجای کار، چیزی فراتر از فیلم نخست را تصور می‌کنم. فیلم بعدی حقیقتا داستانی حماسی خواهد شد.»