جکی چان با یک کرگدن 6 ساله همبازی شد..

0
344

جکی چان بازیگر مشهور و سفیر حمایت از حیوانات با یک کرگدن سفید 6 ساله همبازی شد.

به گزارش  مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، جکی چان می‌خواهد با این کرگدن که اسمش اسپایک است به توقف تجارت غیرقانونی در حیات وحش کمک کند.

کریس تاکر، اوون ویلسون و جک بلک در میان بازیگران برجسته‌ای هستند که در این زمینه با جکی چان همکاری می‌کنند.

اسپایک یک کرگدن سفید 6 ساله است که وزنش بیش از 6300 پوند (حدود 3 هزار کیلو) و طولش بیش از 3 متر است. این کرگدن که وقتی نوزاد بود، در آفریقا به دلیل شکار غیرقانونی مادرش را از دست داد، قادر نیست به زندگی در حیات وحش بازگردد. او که نجات یافت و به آمریکا منتقل شد، از آن زمان تا کنون در فیلم های مختلفی بازی کرده و حتی در تبلیغات سوپر بال آمریکا هم ظاهر شده است. اما او در فیلم‌های هشداردهنده متعددی هم ظاهر شده که یکی از آنها فیلمی است که این هفته با جکی چان در آن همکاری کرده است. این فیلم برای سازمان “وایلد اید” ساخته شده که تلاش می کند به تجارت غیرقانونی در حیات وحش که سالانه 10 میلیارد دلار را دربر می‌گیرد، پایان دهد.

76389198-jackie-chan

چان به عنوان سفیر این گروه از سال 2002 در برنامه های مختلفی شرکت کرده که برنامه حمایت از ببرها از جمله آنها بود. او به تازگی در فیلمی ظاهر شده تا به مردم چین و ویتنام هشدار بدهد که از محصولاتی که در آنها از کرگدن استفاده می‌شود، استفاده نکنند.

این فیلم حاصل همکاری وایلد اید و بنیاد وایلد لایف آفریقا است. این گروه‌ها با شعار “نه به کرگدن” به ریاست یائو مینگ بازیکن سابق بسکتبال حرفه ای آمریکا که در برنامه “نه به عاج فیل” هم فعالیت می کند، کار می کنند.

لی بینگ بینگ بازیگر چینی که در فیلم “منتقل شوندگان” هم بازی کرده به تازگی به این مبارزات پیوسته و ماه پیش قرارداد همکاری با این گروه را امضا کرده است.

نسل کرگدن به دلیل تفکری که معتقد است این حیوان در صنعت داروسازی مفید است، به شدت در معرض خطر قرار دارد. بزرگترین بازار مصرف کرگدن، چین و ویتنام است و یک شاخ کرگدن 200 هزار دلار خرید و فروش می شود. در سال 2012 تعداد 668 کرگدن به صورت غیرقانونی در آفریقای جنوبی شکار شدند.

چان کُونگ سانگ (به چینی: Chan Kong Sang، 陳港生) مشهور به جکی چان متولد هفت آوریل سال ۱۹۵۴ یک هنرپیشه، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه نویس، بدل‌کار و خواننده هنگ‌کنگی است. او بخاطر فیلم‌های کمدی-اکشن خود مشهور است.

او در دوران کودکی‌در ۱۱ فیلم بازی کرد. اولین تجربه بازیگری وی در بزرگسالی در سال ۱۹۷۱ بود که فیلم «ببرکوچولوی کانوتن» نام داشت. او در سال ۱۹۷۲ در فیلم «مشت خشم» که‌یکی از فیلم‌های مشهور بروس‌لی بود، به‌عنوان‌بدل کار بازی کرد. البته درصحنه‌ای که‌مرتفع‌ترین سقوط سینمایی آسیا بود، جان سالم به‌در برد. او در این سال در فیلم پرفروش «مار در سایه‌عقاب» و کمدی کونگ‌فوی «استادمست» رابازی کرد و خود را به‌عنوان مشهورترین ستاره‌هنرهای رزمی آسیا پس از بروس‌لی تثبیت کرد. در سال ۱۹۸۰ برای اولین بار در یک فیلم‌آمریکایی به نام «دعوای بزرگ» ظاهر شد.

JackieChan_Kawamakai_sword

درسال ۱۹۸۶ سومین فیلم پرفروش دهه ۸۰هنگ کنگ را با نام «زره خدا» بازی کرد. درهمین فیلم بود که هنگام یک بدل‌کاری در زمان‌فیلمبرداری در یوگسلاوی سقوط کرد و استخوان‌جمجمه‌اش خرد شد و تحت عمل جراحی مغزقرار گرفت. جکی چان در سال ۱۹۹۵ در هنگام بازی درفیلم «غرش در برانکس» مچ پایش شکست. او تاکنون در بیش‌از ۱۵۰ فیلم بازی کرده است. جکی چان هنرپیشه فیلم‌های اکشن سینمای‌آمریکا، از سوی سازمان ملل متحد به‌عنوان سفیرحسن نیت صندوق حمایت از کودکان‌بی‌سرپرست (یونیسف) و انجمن کمک به کودکان‌مبتلا به بیماری ایدز این سازمان انتخاب شد.

جکی چان یک شرکت تولیدی پیراهن و بلوزمردانه تاسیس کرده است. نام خط تولید لباس‌مردانه وی متشکل از دو حرف نام خود او می‌باشدو برروی پیراهن‌های شرکت تولیدی جکی چان‌طرحی از اژدهای چینی حک شده است. او در روز افتتاح شرکت تولیدی‌اش چندین‌پیراهن به هنرمندان هالیوودی هدیه داد. جکی‌چان می‌گوید: می‌خواهد همه طرح‌های‌بلوزهایش برگرفته از معیارها و آداب و سنن چینی‌باشد و از تصاویر غربی استفاده نکند.