جولين مور و درخشش مستمر

0
148

جولين مور دو سال پيش وقتي پروژه «هنوز آليس» را پذيرفت، مي دانست که اين فيلم در تاريخي که ريچارد گلاتزر و واش پستمورلند، کارگردانان آن پيش بيني کرده بودند، اکران نخواهد شد.

«هنوز آليس» داستان زني را بازگو مي کند که به سن 50 سالگي رسيده و علايم آلزايمر را در خود مي بيند. جولين مور با توجه به تجربه سي سال کار در عالم سينما و چهار کانديداتوري اسکار خيلي خوب مي دانست که چنين پروژه اي بسيار زمان مي برد. بنابراين با دقت و حوصله شروع به کند و کاو در شخصيت آليس کرد. حاصل اين تلاش آن شد که او اکنون اميدوار باشد مي تواند وارد رقابت بهترين بازيگر نقش اول زن در اسکار شود.

البته هنوز هم چيزهاي زيادي در اين مسير وجود دارد. براي مثال کارگردانان فيلم سال گذشته قصد داشتند فيلمبرداري فيلم را از ماه نوامبر شروع کنند. اما جولين مور هنوز درگيري هايي براي فيلم «عطش بازي» داشت. به اين ترتيب بود که کار فيلمبرداري تا ماه مه 2014 به تعويق افتاد. همان طور که اشاره شد، مور تحقيقات مفصلي درباره آلزايمر انجام داد تا بتواند نقش آليس را بازي کند.

او به جز مطالعه ساعت ها فيلم هاي پزشکي در اين خصوص را تماشا کرد. اما اين تحقيقات خلاقيت او را محدود نکرد. او به سراغ بيماران هم رفت و سوء رفتارهاي آنها را مشاهده کرد و توانست با تکيه بر خلاقيت خود و اين تحقيقات اجرايي عالي را به نمايش بگذارد و نشان دهد درخششش او در قالب يک ستاره هنوز کم فروغ نشده و مستمر است. او در حال حاضر کانديداي گلدن گلوب براي اين نقش شده است و هيچ بعيد نيست کانديداي اسکار هم بشود.

جولیان مور (به انگلیسی: Julianne Moore) (زاده ۳ دسامبر ۱۹۶۰) بازیگر آمریکایی-بریتانیایی و نویسنده کتاب کودکان است. جولیان مور بازیگر پرکار سینما از اوایل دهه ۱۹۹۰، هم در فیلم‌های هنری و هم در فیلم‌های هالیوودی موفق بوده است. وی برای نمایش‌های احساسی از زنان معمولی معروف بوده و ۴ نامزدی اسکار دارد. پس از پایان تحصیل در رشته تئاتر در دانشگاه بوستون، مور کارش را با مجموعه نقش‌هایی در تلویزیون آغاز کرد.