«جورج کلونی» رسوایی انگلیسی‌ها را فیلم می‌کند

0
201

«جورج کلونی» بازیگر و کارگردان هالیوودی، فیلمی درباره رسوایی شنود تلفنی توسط روزنامه «روپرت مرداک» می‌سازد.

کتاب «حمله هکی» به قلم «نیک دیویس» روزنامه‌نگار «گاردین»، توسط جورج کلونی هنرپیشه و فیلمساز سرشناس تبدیل به فیلمی سینمایی می‌شود.

فعالیت‌های جاسوسی شبکه خبری «نیوز آو ورلد» (اخبار جهان) مرداک از مهم‌ترین رسوایی‌های سال‌های اخیر انگلیسی‌ها بوده که دولت این کشور را زیر سوال برد و پس از افشاسازی‌ روزنامه‌های مهمی چون «گاردین»، «نیویوک تایمز» و «ایندیپندنت»، سرانجام موجب تعطیل شدن این کمپانی رسانه‌ای شد.

کلونی در بیانیه‌ای درباره موضوع پروژه جدیدش گفت: این اثر تمام المان‌های لازم از جمله دروغگویی، فساد، زورگویی را در بالاترین سطح دولتی دارد، فعالیت‌هایی که توسط بزرگترین روزنامه لندن صورت گرفته است و این که این داستان‌ها واقعی هستند، بهترین بخش ماجراست. نیک گزارشگری شجاع و جسور است و ما اقتباس کتاب او را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانیم.

به گزارش گاردین، کلونی با همکاری کمپانی «اسموک‌هاوس پیکچرز» فیلم برگرفته از «حمله هکی» را خواهد ساخت. فیلمبرداری این پروژه از سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

روزنامه‌ «گاردین» ‌در سال 2009 فاش کرد که «نیوز اینترنشنال» با مدیریت مرداک به طور مخفیانه به شنود مکالمات تلفنی افراد مشهور می‌پرداخته است و همین تخلف جریان‌های بحث‌برانگیز دیگری را در پی داشت.

در میان شاکیان این پرونده اسامی هنرمندان و شخصیت‌های مطرحی چون «جود لاو» و «جی.کی رولینگ»، نویسنده‌ی مجموعه رمان‌های «هری پاتر» هم دیده می‌شد.

به گزارش ایسنا؛ به گفته‌ پلیس انگلیس، تلفن‌های حدود 4000 تن از مردم، اعضای خانواده‌ سلطنتی انگلیس، چهره‌های مشهور دنیای هنر و ورزش، خانواده‌های سربازان کشته شده در جنگ افغانستان و قربانیان جرایمی مانند قتل شنود شده است.