«جورج لوکاس» عذرخواهی کرد

0
487

«جورج لوکاس» کارگردان سرشناس هالیوودی از اظهار نظرش راجع به کمپانی دیزنی در یک مصاحبه تلویزیونی عذرخواهی کرد و آن را بسیار نامناسب خواند.

«لوکاس» خالق مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی «جنگ ستارگان» در یک کمپانی تلویزیونی در واکنش به ماجرای فروش حق ساخت سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» به کمپانی دیزنی، در اظهار نظری تند آنها را «برده‌داران سفید» توصیف کرده بود.

این کارگردان کهنه‌کار آمریکایی در مصاحبه‌ای صادقانه با تلویزیون آمریکا از جدیدترین فیلم از سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» با عنوان کامل «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به سبب لحن و سبک قدیمی انتقاد کرد، فیلمی که او هیچ دخالت خلاقانه‌ای در آن نداشته است.

در این مصاحبه «لوکاس» در گفت‌وگو با «چارلی رز» خبرنگار و مجری تلویزیونی درباره فروش حق ساخت سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» به کمپانی دیزنی اظهار کرده بود: بچه‌هایم را به «برده‌داران سفید» (کمپانی دیزنی) فروخته‌ام، اما حالا پس از گذشت چند روز با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه گفت من درست صحبت نکردم و قیاس نامناسبی درباره کمپانی دیزنی به کار بردم!

او در این بیانیه‌ که لحنی کاملا متفاوت با مصاحبه تلویزونی‌اش داشت عنوان کرد به سبب احترام فراوانی که برای کمپانی دیزنی قائل هستم آن‌ها را به عنوان قیم مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» انتخاب کردم.

«لوکاس» همچنین گفت از موفقیت رکوردشکن قسمت جدید فیلم «جنگ ستارگان» بسیار خوشحالم و به «جی‌جی آبرامز» کارگردان و «کاتلین کندی» تهیه‌کننده این فیلم افتخار می‌کنم.

بیانیه منتشر شده از سوی «جورج لوکاس» آن چنان لحن متفاوتی با مصاحبه وی در تاریخ 14 دسامبر و بیش از آغاز اکران «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» داشت که «بابک ایگر» رئیس کمپانی دیزنی را نیز بر آن داشت تا از «جورج لوکاس» به دلیل نبوغ محضش در خلق این مجموعه فیلم قدردانی کند.

هفتمین قسمت از سری فیلم‌های علمی-تخیلی «جنگ ستارگان» امیدوار است بتواند با گذر از «آواتار» نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما ثبت کند، این فیلم سریع‌ترین فیلم تاریخ سینما در رسیدن به فروش یک میلیارد دلاری در طول کمتر از دو هفته در گیشه بین‌الملل است.

«لوکاس» که مسئولیت ساخت نسخه اصلی سه گانه «جنگ ستارگان» بین سال‌های 1977 تا 1983 و همچنین سه گانه پسانگر آن بین سال‌های 1999 تا 2005 را به عهده داشت، پیش از این در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که کمپانی دیزنی از او نخواسته است که در قسمت جدید این فیلم دخالتی داشته باشد.

به گزارش ایسنا؛ «لوکاس» حق ساخت فیلم «جنگ ستارگان» را در سال 2012 به قیمت چهار میلیارد دلار به کمپانی دیزنی فروخت.

www.blastr.com