«جوخه خودکشی» کوبنده ظاهر شد

0
281

«جوخه خودکشی» در نخستین آخر هفته اکرانش در بازار آمریکای شمالی در راس باکس آفیس قرار گرفت و به صدر نشینی «جیسون بورن» خاتمه داد.

 «جوخه خودکشی»‌ یکی دیگر از محصولاتی که با اقتباس از آثار کمیک بوکی دی‌سی ساخته شده، در حالی که جمعه برای نخستین بار راهی پرده‌های نقره‌ای در آمریکا شد، با اکران در ۴۲۵۵ سینما در آمریکای شمالی تا پایان یکشنبه، فروشی ۱۳۵.۱ میلیون دلاری را ثبت کرد.

این فیلم با این آمار فروش توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم در هفته اول اکران خود را از دست «محافظان کهکشان» با فروش ۹۴.۳ میلیون دلاری بگیرد و بهترین فروش افتتاحیه فیلم اکران شده در ماه آگوست را از آن خود کند.

این فیلم در عین حال به پرفروش‌ترین فیلم ویل اسمیت نیز بدل شد و با پیشی گرفتن از افتتاحیه فیلم «من افسانه نیستم» این بازیگر که سال ۲۰۰۷ فروشی  ۷۷.۲ میلیون دلاری را ثبت کرده بود، در راس فروش آثار وی جای گرفت.

این فیلم در بازار خارجی نیز با اکران در ۵۷ منطقه موفق به فروشی ۱۳۲ میلیون دلاری شد تا مجموع فروش خود را در سه روز نخست اکرانش در سطح جهان، ۲۶۷ میلیون دلار فروخته باشد.

در این فیلم به جز ویل اسمیت که در نقش منفی بازی کرده، جارد لتو در نقش جوکر و مارگوت رابی در نقش هارلی کوئین حضور یافته‌اند.

این در حالی است که فیلم «جوخه خودکشی» موفق به کسب نقدهای چندان مثبتی نشده و در وبسایت راتن تومیتوز تنها ۲۷ درصد امتیاز مثبت دریافت کرده است.

این فیلم از محصولات کمپانی برادران وارنر با هزینه ۱۷۵ میلیون دلاری ساخته شده و فیلم درباره گروهی متشکل از ضدقهرمانان است که از زندان آزاد می‌شوند تا در یک ماموریت خطرناک شرکت کنند.

در عین حال «جیسون بورن» با فروش ۲۲.۷ میلیون دلاری در دومین هفته اکرانش تنها یک هفته در صدر ماند و فروش خود را در دو هفته به ۱۰۳.۴ میلیون دلار رساند. این فیلم با تبلیغات بسیار ودر ادامه مجموعه داستان‌های بورن با همکاری مجدد مت دیمون و پل گرین‌گراس در مقام کارگردان ساخته شده است.

فیلم جدید باکس آفیس «۹ جان» فیلمی کمدی با بازی کوین اسپیسی که همین آخر هفته اکران شد تنها فروشی ۶.۵ میلیون دلاری را ثبت کرد و جایگاهی بهتر از ششم کسب نکرد.

به گزارش به نقل از ورایتی،«زندگی مخفی حیوانات خانگی» فیلم چهارم و «شکارچیان روح» در مکان نهم باکس آفیس آمریکا جای دارند.

IMDB