جهانگیر الماسی: سلحشور نگاه آنجلینا جولی را تغییر داد..!

1
217

  جهانگیر الماسی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون دربرنامه  33 سال فعالیت هنری فرج الله سلحشور، در سخنانی گفت: بعد از انقلاب اسلامی کارهای دینی و مذهبی بسیاری ساخته شد، اما پیش از انقلاب و در جوی که در آن زمان برپا شده بود، اگر فردی نگاه دینی و اعتقادی داشت در برخی اوقات از محافل طرد می‌شد، اما یکسری از افراد بودند که در همان زمان با پشتوانه و معارف دینی کار می‌کردند و این طرد شدن‌ها هیچ تأثیری در اعتقادات آنها نداشت که یکی از آنها فرج‌الله سلحشور بود.

وی ادامه داد: سلحشور از همان اوایل هیچ ادعایی نداشت و مثل بسیاری نیامده بود تا به شهرت و موقعیت برسد. در زمانی که خیلی از افراد هنر را ابزاری برای بهره بردن می‌دانستند، به عقیده من ایشان هیچ‌گاه به این سبک عمل نکرد و عقیده‌شان بسیار ارزشمند و قابل احترام است.

الماسی با اشاره به ماجرای بین سلحشور و آنجیلنا جولی بیان کرد: مدتی پیش در سفری که به خارج از کشور داشتم، فردی از من پرسید شما آقای سلحشور را می‌شناسی؟ ایشان چطور آدمی است؟ و من هم در پاسخ گفتم؛ او فردی است که به حرف‌هایی که می‌زند کاملاً اعتقاد دارد. به نظر من معرفتی که در کلام سلحشور در پاسخ به آنجلینا جولی بود، وی را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد که او حتی در بازی کردن در فیلم‌هایش تغییر نگاهی داشته باشد و من از این جهت به سلحشور تبریک می‌گویم.

به گزارش فارس، در پایان الماسی با اشاره مستقیم به سلحشور گفت: احساس می‌کنم ظاهر شما بسیار دلنشین شده است و مثل پدربزرگ‌های قدیم ما شده‌اید، فقط مثل آنها بداخلاق نباشید. امیدوارم به آرزوهای خود برسید و کاری را که می‌خواهید در حق مسلمان‌ها انجام دهید را به خوبی پیش برید.

1 نظر

  1. این متن نامه ی طنزی است که دوستی که هم اکنون در زندان جمهوری اسلامی است ، در پاسخ نامه ی مسخره ی سلحشور به آنجلینا جولی از قول خانم جولی نوشته بود . اگر خواننده یک جو فهم و دانش به خرج دهد متوجه می شود که نامه ربطی به خانم جولی ندارد ! اما حیف که حضرات از این موهبت بی بهره هستند ، آقای جهانگیر الماسی هم یکی از حضرات به حساب می آید! آقای سلحشور عزیز
    متن ترجمه ی شده ی سخنان شما را در باره ی خودم و سینمای ایران خواندم و بسیار متاسف شدم. پیش از این من آشنایی زیادی با سینمای ایران نداشتم. قبلا نام هایی مانند امیر نادری، داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی، رخشان بنی اعتماد، جعفر پناهی، مرضیه وفامهر… و تنی چند را شنیده بودم و موفق به دیدن برخی از آثار سینمایی ایشان شده بودم اما افتخار آشنایی با شما را نداشتم حرف های شما مرا واداشت تا در مورد سینمای ایران بیشتر تحقیق کنم و این به قول شما حکایت همان عدوی ست که سبب خیر می شود. در تحقیق من از سینمای ایران با نام میرزا ابراهیم خان صحاف باشی آشنا شدم که جهان گردی روشنفکر بود و نخستین پرژکتور را به ایران آورد و اولین سینما را در ایران تاسیس کرد. او سفرنامه یی دارد. در مقاله یی خواندم که در سفرنامه اش ماجراهای مختلفی از لندن آن سال ها، اواخر قرن نوزدهم، نقل می کند و از جمله می نویسد:«(نقل به مفهوم) دو ثلث زنان لندن فاح*شه اند و یک ثلث دیگر هم چنین اند اما نمود ندارند.» احتمالا به این دلیل او زنان قرن نوزدهمی لندن را فاح*شه می دانسته است که با مردان دست می داده اند، لبخند می زندند و گاه بدون کلاه و روسری در معابر عمومی دیده می شدند و از نظر او این کارها را فقط زنان فاح*شه انجام می داند.
    (شرح حال خواندنی میرزا ایراهیم خان صحاف باشی) به هر روی این گونه که پیداست امروز نیز بعد از صد و اندی سال شما هم ملاک تان برای فاح*شه خواندن و هرزه نامیدن دیگران همین «آزاد بودن» است و من خوشحال هستم که شما مرا با این تعبیر و تفسیر «هر*زه» می نامید و اگر سینمای ایران را «فاحشه خانه» می خوانید درواقع دارید از این سینما تعریف می کنید و اگر بخواهیم حرف شما را برگردانیم به سخن دنیای پیشرفته«فاح*شه خانه» می شود «خانه ی آزادی خواهان» و من قبول دارم بسیاری از زنان سینمای ایران زنان آزاده و آزادی خواهی هستند که در منظر شما «هر*زه» دیده می شوند.

    اجازه بدهید مانند دوستان تان شما را حاج فرج صدا کنم و بگویم حاج فرج عزیز شاید شما ندانید اما من دختری به نام زهرا دارم که در اتیوپی به دنیا آمده است و من و همسرم او را به فرزندخوانده گی قبول کرده ایم و مانند سه فرزندی که از «برد» به دنیا آورده ام و مانند پسر کامبوجی و ویتنامی مان دوست اش می دارم. کمی دنیای خود را وسیع تر کنید بی شک چهره ی تان هم از این حالت عبوس نجات پیدا می کند و کمی زیباتر می شوید چهره ی زیبا مهم نیست و اینقدر از این که چهره ی زشتی دارید نسبت به زیبارویان حسادت نکنید روح زیبا نایاب است وگرنه تا دلتان بخواهد یوسف و زلیخای زیباروی روی زمین به عمل می آید.

    اگر ما هم مانند شما در دو قرن پیش زنده گی می کردیم «برد» شما را دعوت به دوئل می کرد و اگر فیلم «تروا» را دیده بودید حتما از این تهدید تن تان می لرزید و حتما بسیار خوشحال هستید که ما چند قرنی پیشرفته تر هستیم و مردان خود را صاحب زنان شان نمی دانند و شما را دعوت به دوئل نمی کنند. اما من شما را دعوت می کنم که با دیدی فراخ تر به زنده گی و انسان و تاریخ و جهان بنگیرید شاید از این بیماری ویران گر نجات پیدا کنید و چون «زلیخا» جوان و زیبا شوید.

    با بهترین آرزوها
    آنجلینا جولی ویت
    ۱۹ اکتبر ۲۰۱۱

نظرات بسته است