جهانگیری: اینکه جوانی ۱۰ هزار میلیارد تومان از پول مملکت برداشت کند و بعد بگوید ندارم، قابل قبول نیست

0
193

معاون اول رییس جمهور جمهوری اسلامی با تاکید براینکه دولت در موضوع پرداخت‌های بالای حقوق به برخی مدیران کوتاه نخواهد آمد، گفت:پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد.

به گزارش رسانه های درون مرزی، اسحاق جهانگیری در این مراسم ضیافت افطاری وزرا و استانداران گفت: باید مسئولان نظام بر سر مسایل اصلی کشور با هم توافق داشته باشند تا بتوانند اولویت‌های اقدام و عمل را برای استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدات به خوبی تشخیص داده و برای اجرای آن برنامه ریزی کنند.

گزیده سخنان وی در زیر می آید:

با یک فساد سیستمی روبرو بودیم

برای کسی قابل قبول نیست در کشور جوانی ۱۰ هزار میلیارد تومان از پول مملکت برداشت کند بعد بگوید ندارم!

موضوع این فرد از ذهن مردم ۱۰۰ سال دیگر هم پاک نمی شود

چه قدرتی پشت این فرد بود که وزیر از جلسه بیرون می آمد و با ایشان ملاقات می کرد! شاید این بالاترین سطح فساد در دنیا باشد!

۲۲ میلیارد دلار ارز را خارج کردند که قیمت ارز پایین بماند؛ فقط ۷ میلیارد را به یک صرافی داده بودند.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان اتفاقاتی که در دولت گذشته در بازار آزاد رقم خورد و نوسان شدیدی که برای نرخ ارز ایجاد شد در سال های 1390 و 1391 به اوج خود رسید و در نهایت بعد از ثبات بازار، اسامی بزرگ و ارقام قابل توجهی را برجای گذاشت که هریک به اختلال و به رانتی هنگفت وصل می شدند.

این در حالی است که بعد از پایان عمر دولت دهم نام مقامات رتبه بالای دولت قبل در لیست اخلاگران بازار ارز به وضوح دیده شد و حتی در مقابل اتهامات وارده پای میز محاکمه کشیده و برایشان قرار محکومیت مختصری صادر شد!

چندی پیش جهانگیری زبان به گلایه گشود و از دورویی برخی افراد و آدرسهای اشتباهی که به دولت می دهند سخن گفت.

جهانگیری که خطاب اصلی سخنانش در حوزه ارز و بانک مرکزی در دولت گذشته بود، از 2.7 میلیارد دلاری که در اختیار بابک زنجانی قرار گرفت و جلسات وی با رییس کل سابق بانک مرکزی و یا 22 میلیارد دلاری که از طریق صرافی ها از کشور خارج شد پرده برداری کرده بود.

وی اعلام کرد ه بود که نمی‌دانم یک جوانی از کجا وارد سیستم ایران شد و هم‌اکنون دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول مملکت در اختیار ایشان قرار گرفته است که اگر این پول به کشور بازگردانده نشود مایه روسیاهی خواهد شد.