جهادگرایان قفقازی طی اطلاعیه‌ای به اسلامگرایان داعش پیوستند

0
175

در این نوار صوتی، افراطی های مستقر در جمهوری های چچن، داغستان، اینگوش و کاباردینو – بالکاری روسیه، با ابوبکر البغدادی سرکرده اسلامگرایان داعش، بیعت کردند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: در این نوار صوتی بیانیه ای به دو زبان عربی و روسی منتشر شده و در آن از سوی جنگجویان افراطی قفقاز آمده است که ما بیعت و پیروی خود را از “خلیفه ابراهیم بن عواد بن ابراهیم القریشی الحسینی” معروف به ابوبکر البغدادی اعلام می کنیم.

این بیانیه می افزاید: ما اعلام می کنیم که همه جنگجویان قفقاز از ولایت های چچن، داغستان، اینگوش و کاباردینو – بالکاری در این تصمیم متحد هستند و در این زمینه اختلاف نظر ندارند.

“ابومحمد العدنانی” سخنگوی اسلامگرایان داعش روز سه شنبه ضمن استقبال از این مساله، در نواری صوتی به سربازان داعش در قفقاز تبریک گفت و اعلام کرد: ابوبکر البغدادی بیعت آنها را پذیرفت و “شیخ ابو محمد القدری” را به عنوان والی قفقاز منصوب کرد.

مسئولان روسی می گویند: هزاران روس که اغلب اهل قفقاز هستند، برای پیوستن به اسلامگرایان داعش به سوریه و عراق سفر کرده اند.

جنگجویان این منطقه پیشتر نیز حمایت خود را از البغدادی از طریق نوارهای ویدیویی اعلام کرده بودند.

یک مقام مسئول در این زمینه به خبرگزاری اینترفاکس گفت: بازگشت این جنگجویان که اغلب از طریق ترکیه صورت می گیرد، مشکلاتی در روسیه و منطقه قفقاز به وجود خواهد آورد.

این اولین بار است که مجموعه نیروهای اسلامی جهادگرا در کشورهای منطقه قفقاز اعلام اتحاد و پیوستن به اسلامگرایان داعش را رسمی کرده اند.

خبر این اتحاد زمانی منتشر می شود که روسیه با افزایش حضور دختران جهادگرای اسلامی برای رفتن به سوریه مواجه شده است.

مقات کشور ترکیه اوائل ژوئن چهارده تن مسلمان روس را دستگیر کرده اند که شش نفرشان را زنان تشکیل می دادند. یکی از این زنان دانشجوئی است که در مسکو تحصیل میکرد و می خواست به سوریه برود. اکثریت داوطلبان روسی جهاد متعلق به چچن ها هستند. گرجی های پانکیسی در گرجستان هم بخش دیگری از این داوطلبان جهادگرا را تشکیل می دهند.

کثرت داوطلبان مسلمان روس برای پیوستن به اسلامگرایان داعش باعث شده است که این سازمان شورشی در پایان ماه مه روایت روسی مجله رسمی خودرا نیز منتشر کرد که ” ایستوک” (به معنای چشمه) نام دارد.