جنیفر کانلی به فیلم اقتباسی از کتاب فیلیپ راث پیوست

0
862

جنیفر کانلی در فیلم اقتباسی از کتاب فیلیپ راث، در برابر ایوان مک گرگور ظاهر خواهد شد.

در حالی که ماه پیش اعلام شده بود کتاب «زندگی ساده آمریکایی» نوشته فیلیپ راث نویسنده مشهور آمریکایی قرار است به زودی راهی پرده‌های سینماها شود، اکنون اعلام شده جنیفر کانلی نقش اول زن این فیلم را ایفا می کند.

فیلیپ نویس کارگردان «سالت» کارگردانی این فیلم را بر مبنای فیلمنامه‌ای از جان رومانو، جلوی دوربین می برد. این فیلمنامه نویس فیلمنامه «وکیل لینکلن» مایکل کانلی را نیز در کارنامه دارد.

«زندگی ساده آمریکایی» (آمریکن پاستورال) یکی از مشهورترین کتاب های فیلیپ راث است که سال 1997 منتشر شد. این کتاب که همان زمان برنده جایزه پولیتزر شد، همیشه مورد توجه سازندگان سینمایی بود، اما هر بار این پروژه به تعویق می افتاد.

در این فیلم کانلی نقش داون همسر سیمور «سود» لووف شخصیتی را بازی می کند که ایوان مک گرگور در نقش او ظاهر می شود. سیمور مردی از نسل پس از جنگ در نیوجرسی است که در بازار سهام در جستجوی ایده آل های آمریکایی است. زندگی خانوادگی این مرد به دنبال تغییرات فاحش دهه 1960 دچار تغییرات اساسی می‌شود.

این فیلم سومین اقتباس از آثار راث است که توسط کمپانی لیکسهور انترتینمنت ساخته می‌شود. پیش از این «ننگ انسانی» در سال 2003 و «مرثیه» در سال 2008 را این کمپانی با اقتباس از آثار فیلیپ راث جلوی دوربین برده بود.

رزنبرگ از تهیه کنندگان این فیلم جنیفر کانلی را یکی از بهترین بازیگران حاضر سینما خواند و گفت: ما همیشه فکر می‌کردیم او تنها کسی است که باید نقش داون را در این فیلم بازی کند و به همین دلیل به سراغ او رفتیم.

نویس کارگردان این فیلم کارگردانی «بخشنده» را هم در کارنامه اش دارد و قرار است در ماه مارس 2015(اسفند) این فیلم را جلوی دوربین ببرد.

جنیفر کانلی اخیرا در فیلم «نوح» دارن آرنوفسکی بر پرده‌های بزرگ رفت و فیلم بعدی که از او راهی سینما می شود «بالا و پناهگاه» نام دارد.

«خداحافظ کلمبوس» با بازی ریچارد بنجامین که در سال 1969 فیلمنامه اقتباسی آن نامزد دریافت جایزه اسکار برای آرنولد شولمن شد و «شکایت پورتنوی» در سال 1972 دیگر فیلم هایی هستند که با اقتباس از رمان‌های فیلیپ راث ساخته شده اند.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، راث برنده جایزه پولیتزر، دو سال پیش از دنیای نویسندگی اعلام بازنشستگی کرد.