«جنگ ستارگان» از ۱.۵ میلیارد فروش جهانی گذشت

0
134

«جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» پس از سه هفته که از نمایشش می‌گذرد در باکس آفیس آمریکا به فروش ۷۷۰ میلیون دلاری رسید و در سراسر جهان از یک میلیارد و ۵۹۱ میلیون دلار عبور کرد.

 قسمت هفتم «جنگ ستارگان» در پایان ۲۱ روز نمایش، ۷۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در بازار داخلی فروش کرد و روز پنج‌شنبه بیش از ۶ میلیون دلار بلیت فروخت. روز چهارشنبه نیز فروش این فیلم ۶ میلیون دلار بود که این رقم را پس از فروش ۸ میلیون دلاری در روز دوشنبه و سه‌شنبه کسب شد.

در این نقطه این فیلم هیچ رکوردی نمانده که پشت سر نگذاشته باشد و با پشت سر گذاشتن «تایتانیک» و «آواتار» اکنون پرفروش ترین فیلم جهان است. محصول پرفروش دیزنی چهارشنبه از مرز فروش تاریخی ۷۶۰.۵ میلیون دلاری «آواتار» عبور کرد. بعید نیست این فیلم با نامزدی اسکار که پنج شنبه آینده اعلام می‌شود، رکوردهای جدیدی نیز بگذارد و مثلا نامزدی هریسون فورد را در بخش نقش مکمل مرد به دست آورد.

در هر حال پیش‌بینی می‌شود در چهارمین آخر هفته نمایش این فیلم (شنبه و یکشنبه) فروش حدود ۴۲ تا ۵۰ میلیون دلار دیگر، در انتظار آن باشد. این رقمی است که «آواتار» در پنجمین آخر هفته به آن رسید. انتظار می‌رود با پشت سر گذاشتن این تعطیلات آخر هفته، «جنگ ستارگان» در بازار داخلی از فروش ۸۰۰ میلیون دلار نیز عبور کند.

در عین حال گفته می‌شود مقایسه این فیلم با «آواتار» خیلی منصفانه نیست، چون «آواتار» در هفته سوم نمایشش با اکران فیلم‌های «کتاب الی» با بازی دنزل واشنگتن و فیلم «مارتین لوتر کینگ» روبه رو شد در حالی که «جنگ ستارگان» با اکران فیلم «هشت نفرت انگیز» کوئنتین تارانتینو روبه رو شده که خوب می‌فروشد و فیلم سوم باکس آفیس است و در عین حال «بازگشته» لئوناردو دی کاپریو نیز اکران خود را شروع کرده است.

به گزارش مهر به نقل از فوربس، این در حالی است که این فیلم هنوز در چین اکران نشده و از روز (شنبه) چینی‌ها به تماشای آن نشستد. چین آخرین منطقه بزرگی است که این فیلم در آن به نمایش درمی‌آید. با این حال از آنجا که چینی‌ها در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ سه‌گانه اول فیلم را ندیده‌اند، نمی‌توان از نتیجه اکران فیلم در چین مطمئن بود.