«جنگ‌های ستاره‌ای» رکورد پیش‌فروش بلیت سینما را شکست

0
132

تریلر تازه‌ هفتمین فیلم مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» که رکورد پیش‌فروش بلیت را در فاصله بیش از دو ماه مانده به اکران فیلم شکسته است، منتشر شد.

 تازه‌ترین تریلر فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود» (Star Wars: The Force Awakens) روز دوشنبه در فضای مجازی منتشر شد که جنبه‌های تازه‌ای از رویکرد کارگردان تازه به این فرانشیز سینمایی 38 ساله را به نمایش گذاشته است.

به گزارش آنا به نقل از هالیوود ریپورتر، شب گذشته میزان پیش‌فروش بلیت سینمایی این فیلم که قرار است در روز کریسمس (4 دی) به اکران برسد فقط در بریتانیا به 45 هزار بلیت در مدت 24 ساعت رسید. این رقم در 24 ساعت گذشته در آلمان شش هزار بلیت بود و درلهستان در هر دو ثانیه یک بلیت به صورت آنلاین فروخته شده است.

در فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود» بازیگران اولین فیلم مجموعه محصول سال 1977 که حالا سی و هفت سال پیرتر شده‌اند، حضور دارند: هریسون فورد در نقش هان سولو، کری فیشر در نقش شاهزاده خانم لیا و مارک همیل در نقش لوک اسکای واکر. ماکس فون سیدو، جان بویگا، بیلی لورد، دُمنال گلیسن، اندی سرکیس، لوپیتا نیونگو، دیزی ریدلی، گوِندولین کریستی و سایمون پگ از دیگر بازیگران این فیلم هستند. داستان این فیلم در سال‌های پس از «جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود ششم- بازگشت جِدای» (محصول 1983) اتفاق می‌افتد.

« جنگ‌های ستاره‌ای» اولین فیلم مجموعه که سال‌ها بعد اپیزود چهارم نام گرفت، در سال 1977 با فیلمنامه جورج لوکاس و به کارگردانی خود وی ساخته شد. دو فیلم بعدی لوکاس در سال‌های 1980 و 1983 تولید شد. لوکاس در سال 1999 فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای: تهدید شبح» را ساخت که چون داستان آن پیش از همه فیلم‌های این مجموعه اتفاق می‌افتاد و به سرآغاز داستان و شخصیت‌ها می‌پرداخت، اپیزود 1 نام گرفت. وی در سال‌های 2002 و 2005 اپیزودهای دوم و سوم این مجموعه را نوشت و کارگردانی کرد.