جنگنده های ناشناس بار دیگر شبه نظامیان جمهوری اسلامی در سوریه را هدف قرار دادند

0
94

دیدبان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه 12 نوامبر بار دیگر از بمباران شدید شبه نظامیان دولت جمهوری اسلامی در سوریه خبر داد.

طبق گزارش این نهاد حقوق بشری سوری، جنگنده های ناشناس، صحرای معدان عتیق در حومه جنوب شرقی استان رقه سوریه، مکان حضور شبه نظامیان وابسته به دولت جمهوری اسلامی که اغلب آنها دارای تابعیت‌های سوری و غیر سوری و همچنین مواضع داعش را هدف حملات خود قرار دادند.

هنوز گزارشی در مورد تلفات این نیروها در پی این حملات هوایی در دست نیست.

ماه گذشته نیز چندین حمله هوایی احتمالا از سوی اسرائیل، گروه‌های وابسته به حزب الله لبنان و دولت جمهوری اسلامی مستقر در روستای الحریه در حومه شمالی قنیطره را هدف قرار دادند.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، جنگنده های اسرائیلی در 14 سپتامبر گذشته مواضع شبه نظامیان دولت جمهوری اسلامی متمرکز درمنطقه «الثلاثات» در جنوب شهر بوکمال در نزدیکی مرز سوریه – عراق و در حومه شرقی دیر الزور را هدف قرار دادند که در نتیجه 10 عنصر از تابعیت های غیر سوری کشته شدند.

بالگردهای اسرائیلی نیز در ژوئن گذشته 3 موضع در قنیطره در جنوب غربی سوریه را با راکت های ضد تانک هدف قرار دادند.

اسرائیل و سایه دولت جمهوری اسلامی

گفتنی است که اسرائیل ظرف سال‌های اخیر بر میزان حملات هوایی خود در سوریه افزوده و مواضع ارتش رژیم اسد و اهدافی مرتبط با دولت جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

دولت اسرائیل بندرت مسئولیت اجرای چنین حملاتی را بر عهده می گیرد اما تاکید دارد که به مقابله با آنچه که تلاش های ایران برای تحکیم حضور نظامی خود در لبنان و ارسال سلاح های پیشرفته برای حزب الله لبنان می نامد، ادامه خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز چندین بار تاکید کرده که کشورش «وارد آوردن ضربه های پیش دستانه به نیروهای دولت جمهوری اسلامی برای ممانعت از حضور آن در نزدیکی مرزهای شمالی اسرائیل را نامحتمل نمی‌داند» که اشاره وی به سوریه بویژه بلندی های جولان یا چه بسا جنوب لبنان است.

العربیه نوشت؛ درگزارش اطلاعاتی اسرائیل که در شبکه فوکس نیوز در نیمه سپتامبر گذشته نشر شد، آمده است که شمار حملات هوایی اسرائیل علیه نیروهای دولت جمهوری اسلامی و شبه نظامییان وابسته به این کشور در سوریه به 200 مورد رسیده که بیشتر این حملات علیه حزب الله و عناصر آن بوده است.