جنگنده‌های اسرائیلی مواضع سپاه پاسداران و حزب الله را در دمشق منهدم کردند

0
218

شامگاه سه‌شنبه، اسرائیل با حملات هوایی خود مواضع سپاه پاسداران جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان را در حومه دمشق هدف قرار داد که در اثر آن حداقل سه انبار اسلحه جمهوری اسلامی منهدم شد.

رامی عبدالرحمن، رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، در تماس با «الحدث» گزارش داد که اسرائیل مواضع حزب الله در الکسوه و دیماس در حومه دمشق را بمباران کرد.

وی تاکید کرد که در حملات اسرائیل، زاغه‌های مهمات و اسلحه شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی و حزب‌الله در حومه‌های غربی و جنوبی دمشق هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم سوریه شامگاه سه‌شنبه گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه به چند موشک پرتاب شده در حومه دمشق پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار العربیه، حملات اسرائیل در نزدیکی دمشق از فضای لبنان انجام شد و بقایای موشک‌های پدافند هوایی سوریه در مناطقی از بقاع لبنان سقوط کرد.

همچنین به گفته خبرنگار العربیه از شهر قدس، اسرائیل سامانه پدافند هوایی خود در جولان را فعال کرد و با موشک‌های ضد هوایی سوریه مقابله کرد.

این در حالی است که اسرائیل اعلام کرد که به موشک‌هایی که از سوریه پرتاپ شد پاسخ داد.

شبکه خبر رژیم سوریه در گزارشی فوری اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه به موشک‌ها و اهداف خصمانه پاسخ داده شد.

مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه از حضور کشتی‌های جنگی اسرائیلی در ساحل جنوبی لبنان خبر داد.

به گفته منابع «العربیه»، جنگنده‌های اسرائیلی به طور گسترده در آسمان بقاع و جنوب لبنان به پرواز در آمدند.

به گزارش العربیه؛ از سوی دیگر، آژانس ملی لبنان اعلام کرد که هواپیمای اسرائیلی با دست زدن به حملات تاکتیکی، بالن‌های حرارتی بر فراز سواحل جنوی لبنان پرتاب کردند. حزب الله