جمهوری اسلامی و اسرائیل ، نفرت و تجارت؛ نوشتاری ازفرامرز دادرس، کارشناس اطلاعاتی

0
187

سایت رسمی اتاق بازرگانی فرانسه و اسرائیل می نویسد؛ سنگ مرمر ایران، عرق لبنان و مواد ساخت لوازم آرایش زنانه سوریه در بازار های اسرائیل دیده می شوند. بازرگانان سود جوی اسرائیلی سنگ مرمر ایران را ابتدا به ترکیه برده و سپس با چسباندن برچسب های جعلی سنگ ها را به نام ترکیه جا زده و به اسرائیل و آمریکا صادر می کنند. هر سال مقادیر بسیاری سنگ مرمر ایران به این ترتیب به خارج از کشور صادر می شود. شصت درصد سنگ مرمر استخراج شده در ایران از این راه به بازرگانان اسرائیلی فروخته می شوند. این سنگ ها از پانصد معدن ایران استخراج می شوند. جالب است بدانیم که مالکیت 90 درصد این معادن دردست سرداران سپاه و وابستگان رژیم جمهوری اسلامی می باشند.

به این ترتیب پول اسرائیلی درخدمت سپاهیان و وابستگان رژیم قرار می گیرد. اسرائیلی ها که مدعی هستند دارای اشراف اطلاعاتی درمنطقه و جهان می باشند تاکنون نتوانسته اند و یا نخواسته اند از معاملات غیر قانونی بیش از دویست شرکت اسرائیلی با جمهوری اسلامی که دشمن شماره یک آنان به حساب می آید جلوگیری کنند.

گذشته از این ها محصولات ایرانی مانند؛ فرش، پسته، پارچه، فرآورده های خوراکی و غیره نیز با برچسب دیگر کشور ها در بازار اسرائیل یافت می شوند. ایران تنها دشمن اسرائیل نیست که محصولاتش در بازار های اسرائیل به فروش می رسد. این معاملات در حالی انجام می شود که قانونی برای منع معاملات با کشور های دشمن در اسرائیل وجود دارد.

از سال 1951، کشور های عربی خرید و مصرف محصولات اسرائیلی را تحریم کرده اند، دامنه این تحریم پس از درگیری های اخیر در نوار غزه به برخی از کشور های اروپایی نیز سرایت کرده است. کمیته های تحریم محصولات اسرائیلی اعضای خود را به فروشگاه های بزرگ فرانسه می فرستند و دریک عملیات ضربتی محصولات اسرائیلی را که با برچسب های دیگر کشور ها پنهان شده اند شناسایی کرده و در چرخ های خرید فروشگاه ها ریخته و در برابر صندوق ها خالی می کنند و به این ترتیب ضمن وارد آوردن خسارت به فروشگاه ها مردم را در شناسایی محصولات اسرائیلی یاری می کنند.

با ورود نظامیان آمریکایی به عراق، دولت عراق ناچار شد لیست سیاه ورود کالا های اسرائیلی را نادیده بگیرد چون سربازان آمریکایی بتوانند میوه های فصل اسرائیلی مصرف کنند. خزانه داری اسرائیل نیز تا زمانی که نظامیان آمریکایی در عراق حضور دارند هر سال پروانه تجارت با این کشور را صادر می کند.

این زدو بند های غیرقانونی و مشکوک از نگاه تیز بین دیگر کشور های جهان و سرویس های اطلاعاتی آنان پنهان نمی ماند و به همین دلیل بزرگنمایی خطر جمهوری اسلامی علیه اسرائیل جدّی گرفته نمی شود.

از سوی دیگر محصولات اسرائیلی نیز در بازار های ایران دیده شده است ولی خلاف سیاست اسرائیلی ها جمهوری اسلامی در تعقیب وارد کنندگان محصولات اسرائیلی به ایران می باشند. تجار اسرائیل این بار نیز با پنهان کردن ماهرانه هویت میوه و کالا های تولید شده در شهرک های اسرائیل را روانه بازار های ایران و کشور های عربی می کنند. الماس های تراشیده شده از محصولات اسرائیل است که در بازار ایران به فروش می رسد. این الماس ها از راه دوبی به ایران راه می یابد.

اسرائیل خود را پرچمدار تحریم های شدید بین المللی علیه ایران می نمایاند ولی با آگاهی چشم های خود را به روی معاملات زیر زمینی و پشت پرده با دشمن شماره یک خود، جمهوری اسلامی بسته است. در دهه گذشته تعداد زیادی از نفتکش های شرکت اسرائیلی برادران آفر، نفت ایران را حتی در سواحل خلیج فارس جابجا می کردند. نام این شرکت و یکی از شعبه های آن در کشور سنگاپور در فهرست سیاه آمریکا ثبت شده بود.

در نخستین مرحله مدیران این شرکت متهم شده به تجارت غیرقانونی با جمهوری اسلامی زیر بار این اتهامات نمی رفتند و مدعی بودند که بطور اشتباهی متهم شده اند ولی درمرحله دوم در برابر ارائه مدارک مستند از سوی بازرسان به جستجوی سوراخ دعا! پرداختند و سوراخ موساد! را یافتند. آنان مدعی شدند که با اجازه دولت اسرائیل این معاملات را انجام داده اند و هدف این شرکت کمک به سازمان های اطلاعاتی اسرائیل بوده تا آنان بتوانند در سواحل ایران جاسوسی کنند. مقامات اسرائیلی هم مانند همیشه با سکوت با این ادعا برخورد کردند.

در سپتامبر 2010میلادی شرکت دریایی برادران آفر، یک کشتی تانکر را به بهای هشت میلیون و ششصد هزار دلار به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی فروخت. چه کسی می تواند باور کند که جمهوری اسلامی از هویت واقعی مالکین شرکت برادران آفر، و وابستگی آنان به اسرائیل بی اطلاع بوده است. این دو دوزه بازی دولت اسرائیل از چشم آگاهان پوشیده نیست.

نشریه اسرائیلی هاآرتز نوشت: سازمان هواپیمایی اسرائیل یک قرار داد به مبلغ پنجاه میلیون دلار با شرکت آلمانی زیمنس تاًمین کننده تجهیزات فنی مراکز اتمی ایران بسته است، درحالی که شرکت زیمنس از سوی شهرداری لوس آنجلس به دلیل معاملات با ایران تحت تحریم قرار دارد و شهرداری لوس آنجلس یک قرار داد دویست میلیون دلاری خود را با زیمنس لغو کرد. در مجموع بیش از دویست شرکت مستقر در اسرائیل بدون هیچ نگرانی مشغول معامله با جمهوری اسلامی می باشند.

چند ماه پیش که به نظر رسید احتمال توافق میان گروه پنج به اضافه یک با ایران نزدیک است بیش از صد تن از نمایندگان شرکت های فرانسوی به ایران شتافتند تا زمینه را برای بستن قرارداد های سود آور فراهم نمایند. گفته شد که نمایندگان شرکت های آمریکایی هم از طریق شعبات خود در کشور های جنوب خلیج فارس مقدماتی را فراهم کرده اند.

اورشلیم پست، نشریه اسرائیلی به تازگی نوشت؛ آلمان و جمهوری چک از متحدان اصلی اسرائیل در اتحادیه اروپا روابط اقتصادی خود را با ایران تقویت کرده اند. جمهوری چک در نظر دارد بیست شرکت را برای برقراری روابط تجاری خود راهی تهران کند و آلمان در صدد است معاملات پنج میلیارد دلاری خود را با ایران از دوباره از سرگیرد.

به این ترتیب بطور روز افزون دولت های اروپایی به بازار ایران روی خواهند آورد و این ناکامی اسرائیل در اعمال و گسترش تحریم ها علیه ایران نتیجه مستقیم دو دوزه بازی ،عوامفریبی و غیر منطقی بودن رفتار تجار و دولت اسرائیل در حفظ ارتباط تجاری خود با حکومت اسلامی می باشد و این دو سره بار کردن! از چشم آگاهان پوشیده نیست.
منابع:
http://www.israelvalley.com/news/2010/09/27/28743/israel-pays-arabes-les-echanges-commerciaux-entre-israel-et-ses-ennemis-arabes-se-poursuivent-marbres-d-iran-arak-du-liba

http://alyaexpress-news.com/2012/06/les-cerises-en-provenance-disrael-vendues-sur-les-marches-en-iran/

http://www.lefigaro.fr/international/2011/05/30/01003-20110530ARTFIG00701-israel-des-petroliers-violent-l-embargo-contre-l-iran.php

http://www.7sur7.be/7s7/fr/1735/Israel-Palestine/article/detail/1271904/2011/05/30/Israel-embarrasse-par-des-relations-commerciales-avec-l-Iran.dhtml