جمهوری اسلامی در پی فناوری تسلیحاتی از موسسات آلمانی است

0
189

یک آژانس اطلاعاتی آلمان در گزارشی جدید می گوید ایران برای پیشبرد برنامه موشکی اش شرکت های آلمانی را هدف گرفته و در موردی از یک شرکت چینی کمک گرفته است؛ امری که می تواند نقض توافق هسته ای باشد.

بنجامین واینتهل در وبسایت فاکس نیوز نوشت: در این گزارش ۱۸۱ صفحه ای یک نهاد اطلاعاتی آلمان که ماه پیش منتشر شد ولی سه شنبه در اختیار رسانه ها قرار گرفت هشدار داده شده است که جمهوری اسلامی از راه های مختلف فعالانه در پی «تجهیزات و دانش علمی در حوزه جنگ افزار کشتار جمعی و همچنین فناوری موشکی است».

در یک مورد ظاهرا ایران از طریق یک شرکت صوری چینی در پی خرید «دستگاه های تولید فلزات پیچیده» از شرکت های آلمانی بوده است.

مقام های اطلاعاتی آلمان می نویسند: «این مورد نشان می دهد جمهوری اسلامی همچنان راه های دسترسی به تجهیزات از طریق کشور ثالث را دنبال می کند».

به گزارش صدای آمریکا؛ یک گزارش دیگر «دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان» نشان می دهد که توافق هسته ای جمهوری اسلامی تاثیری بسیار اندک در تلاش های جمهوری اسلامی برای دسترسی به فناوری موشک های قادر به حمل کلاهک داشته است. در گزارش تصریح شده است که هدف از برجام محدود کردن برنامه هسته ای بوده است نه فناوری موشکی.