جمهوری اسلامی در حال برنامه‌ریزی برای حمله غافلگیرانه به اسرائیل است

0
209

نشانه‌هایی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی که از «نشست نقب» میان سران برخی کشورهای عربی و اسرائیل ناخرسند است مشاهده می‌شود و نیاز به قدرت‌نمایی در منطقه دارد، قصد دارد با استفاده از حماس و سایر گروه‌های نیابتی خود، در ماه رمضان جنگی علیه اسرائیل به راه بیندازد.

حماس و دیگر گروه‌های افراطی با آغاز ماه رمضان به تنش‌ میان فلسطینی‌ها و اسرائیل در اورشلیم دامن زده‌اند. رسانه‌های نزدیک به حماس یکشنبه شب علیه وزیر خارجه اسرائیل و دیگر رهبران این کشور تحریکاتی کردند که درگیری‌هایی منجر شد.

«چرخه آشنا»ی متهم کردن اسرائیل به «هتک حرمت» اورشلیم و واکنش موشکی حماس «قریب‌الوقوع» است. حماس با این ادعا که ازفلسطینیان دفاع می‌کند، به زودی موشک‌پرانی خود علیه اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

هدف از این کار، آغاز جنگ دیگری با اسرائیل همانند سال گذشته است، و جمهوری اسلامی قصد دارد برای «آزمایش موشک‌ها و پهپادهای جدید» خود جنگی دیگر با اسرائیل به راه بیندازد.

العربیه به نقل از جروزالم پست می نویسد؛ رسانه‌های حمهوری اسلامی مدعی هستند که اسرائیل عملیاتی را آغاز خواهد کرد که ممکن است نمازگزاران مسلمان فلسطینی که برای اقامه نماز در ماه رمضان به مسجدالاقصی می‌روند را هدف قرار دهد.

آنها می‌گویند اسرائیل نگران است که «عملیات» در اورشلیم می‌تواند «موج جدیدی از درگیری‌های خطرناک را به همراه داشته باشد و حماس و جهاد اسلامی فلسطین را به سوی یک واکنش بسیار خونین و جدی سوق دهد».

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که اسرائیل باید خود را برای درگیری دیگری از نوع سال گذشته، به عاملیت حماس، جهاد اسلامی، و جمهوری اسلامی آماده کند.

جروزالم پست این چنین نتیجه می‌گیرد که جمهوری اسلامی به تلاش‌های میانجی‌گران صلح در منطقه وقعی نخواهد گذاشت و حمله‌ای غافلگیرانه علیه اسرائیل ترتیب خواهد داد.