جمهوری اسلامی با گذاشتن یک شرط از خروج غیرنظامیان از شرق حلب جلوگیری کرد

0
215

شورشیان سوریه روز چهارشنبه ۱۴ دسامبر، اعلام کردند که جمهوری اسلامی با ممانعت در اجرای توافق میان شورشیان و رژیم سوریه، برای خروج غیرنظامیان و شورشیان از شرق حلب شرط گذاشته است.

شرط جمهوری اسلامی که از سوی شورشیان سوریه اعلام شده و به تأیید یک مقام سازمان ملل متحد نیز رسیده است، این است که خروج غیرنظامیان از حلب همزمان با خروج شیعیان زخمی شده از دو روستای فوعه و کفریا در استان ادلب که در محاصره شورشیان مخالف بشار اسد قرار دارد، صورت بگیرد.

یک مقام ارتش آزاد سوریه متعلق به مخالفان بشار اسد، به خبرگزاری رویترز گفت که این شرط جمهوری اسلامی “یک بهانه” است تا این توافق اجرا نشود، زیرا جمهوری اسلامی، به گفته این مقام ارتش آزاد سوریه، مخالف اجرای توافق خروج غیرنظامیان و شورشیان از شرق حلب است.

همچنین یک عضو گروه شورشی “جبهه شامیه” از گروه‌های مخالف بشار اسد، که به ترکیه رسیده است، تأیید کرد که جمهوری اسلامی این درخواست را مطالبه کرده‌اند.

نورالدین زینکی، سخنگوی یک گروه شورشی دیگر، نیز گفت: “شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی موجب شکست آتش بس برقرار شده در حلب شده اند.”

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ شبه نظامیان که از سوی جمهوری اسلامی حمایت می شوند، در کنار ارتش بشار اسد علیه شورشیان سوریه می‌جنگند.