جمهوری آذربایجان به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی 7 نفر را بازداشت کرد

0
155

وزارت کشور جمهوری آذربایجان از انجام عملیات ویژه‌ای علیه شبکه جاسوسی جمهوری اسلامی در خاک این کشور خبر داد.

سه‌شنبه 11 بهمن ضمن اعلام این خبر، به‌نقل از بیانیه وزارت کشور جمهوری آذربایجان نوشت که این عملیات در باکو، پایتخت آذربایجان و چندین نقطه دیگر این کشور ادامه دارد.

تاکنون 7 نفر در ارتباط با این عملیات بازداشت شده‌اند.

وزارت کشور آذربایجان اسامی این افراد را « آ. ت. کریموف»، «ای. آ. رحیموف»، «آ. علی‌اکبراف»، «م.ن. جعفروف»، «ح جبارلی»، «ف. عبدولوف» و «آ. ژومشودوف» اعلام کرده است.

همچنین عنوان شده که پلیس آذربایجان در حال انجام تحقیقات از وب‌سایت خبری «سلام‌نیوز» و شبکه تلویزیونی «اینترآز»، از رسانه‌های حامی جمهوری اسلامی در خاک جمهوری آذربایجان است.

العربیه به نقل از آذربایجان 24 نوشت، پلیس اعلام کرده است که تحقیقات درباره این شبکه جاسوسی جمهوری اسلامی ادامه دارد.

همزمان با اعلام این خبر، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز از شهروندان این کشور خواست که از هرگونه سفر غیرضروری به خاک ایران خودداری کنند.

در اطلاعیه‌ای که وزارت خارجه آذربایجان، سه‌شنبه 11 بهمن صادر کرده، با اشاره به حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در روز جمعه و کشته شدن رئیس تیم امنیتی سفارت و زخمی شدن دو نفر دیگر، نسبت به سفر به ایران، به شهروندان این کشور هشدار داده شده است.

در پی حمله مسلحانه یک مرد میان سال به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، مقامات دولت آذربایجان مکررا این حمله را «تروریستی» خوانده و درباره عدم حفاظت کافی از سفارت خود در ایران، از رژیم جمهوری اسلامی انتقادات شدیدی کردند.

متعاقب این موضوع، خلیل خلف‌اف، معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، دوشنبه 10 بهمن اعلام کرد که فعالیت‌های سفارت این کشور در ایران به حالت تعلیق درآمده است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرده که بعد از این حمله، تمامی کارکنان سفارت خود را از ایران خارج کرده و فقط کنسولگری آذربایجان در شهر تبریز، باز خواهد ماند.