جمهوری‌خواهان کنگره بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین بسته تحریمی علیه جمهوری اسلامی را ارائه می‌کنند

0
146

روزنامه «واشنگتن فری بیکِن» در گزارشی اختصاصی اعلام کرد جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا این هفته بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین بسته تحریمی علیه جمهوری اسلامی را ارائه می‌کنند.

این روزنامه روز دوشنبه ۱۹ خرداد در این گزارش اعلام کرد کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان، که بزرگترین فراکسیون نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره است، این طرح را روز چهارشنبه این هفته ۲۱ خرداد ارائه می‌کند.

سایت خبری «جوییش نیوز» هم در گزارشی اعلام کرد این بسته تحریمی، ۱۴۰ مورد اقدام نه فقط علیه جمهوری اسلامی،‌ که علیه روسیه و چین، را معرفی می‌کند.

مایک جانسون، نماینده جمهوری‌خواه ایالت لوئیزیانا در مجلس نمایندگان و رئیس کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان، گفت که این بسته حاوی سنگین‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در تاریخ است.

ایالات متحده از زمان روی کار آمدن پرزیدنت ترامپ خواستار یک توافق جدید با جمهوری اسلامی است. دولت آمریکا می‌گوید توافق هسته‌ای مانع فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی نشده است. آمریکا می‌گوید رژيم جمهوری اسلامی بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است. 

خرداد ۱۳۹۷،‌ مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحد راهبرد و استراتژی جدید آمریکا در برابر جمهوری اسلامی را شرح داد و ضمن اعلام فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، اعلام کرد واشنگتن آماده مذاکره با جمهوری اسلامی در صورت تغییر رفتار رژیم جمهوری اسلامی است.

صدای آمریکا گزارش داد؛ او ۱۲ شرط آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی برای رسیدن به توافق جدید را اعلام کرد.