جمع شدن بساط فرقه رجوی با پیوستن آلبانی به اتحادیه اروپا

0
1159

امروز سفارت آمریکا در آلبانی، در وب سایت رسمی خود ضمن انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خود خواسته است تا از شرکت در « گردهمایی جهانی ایران آزاد » اجتناب کنند.

این گردهمایی قرار است فردا شنبه بیست و سوم و یکشنبه بیست و چهارم ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی، در شهر دراج دومین شهر بزرگ آلبانی برگزار شود.

لازم به یاد آوری است که دولت فرانسه پس از ماجرای دو سال پیش برنامه ریزی برای انفجار در گرد همایی سازمان مجاهدین خلق در حومه پاریس که منجر به دستگیری اسدالله اسدی ، دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی در اتریش و سه عضو سازمان مجاهدین شد از برگزاری اجتماعات این سازمان در فرانسه جلوگیری می کند.

اتحادیه اروپا روز سه شنبه نوزدهم ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی ، مذاکراتی برای پیوستن آلبانی و مقدونیه شمالی به اتحادیه اروپا را آغاز کرد.

کشور هایی که عضو اتحادیه اروپا می شوند بایستی بیش از هشت هزار شروط عضویت را در کشور خود اعمال کنند ، این شروط در شانزده هزار صفحه تنظیم شده اند و اصول پذیرش کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشند. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا (Secte) یا فرقه های مذهبی، عقیدتی ، فلسفی و سیاسی ممنوع می باشند. همچنین گروه های شبه نظامی و نظامی ،ایجاد اردوگاه های نظامی و نیمه نظامی، زندان های دسته جمعی ، استفاده از انیفورم نظامی و شبه نظامی که در یک مجموعه تحت تأثیر یک رهبر عقیدتی و معنوی زندگی می کنند به منزله فرقه (Secte) به شمار می آیند و ممنوع می باشند.

اگر آلبانی به عضویت اتحادیه اروپا پذیرفته شود بهترین راه حل تعطیل اردوگاه مجاهدین در سی کیلومتری تیرانا پایتخت کشور آلبانی خواهد بود. شماری زن و مرد ایرانی به عنوان پناهنده در این اردوگاه زندگی می کنند که بخش مهمی از آنان سالخورده و بیمار می باشند و بی شک این تعداد که اکثریت جمعیت حدود دو هزار نفری این اردوگاه را تشکیل می دهد به خانه سالمندان منتقل خواهند شد و بقیه که توان زندگی در خارج از اردوگاه اشرف سوم در حومه تیرانا را دارا هستند به کمک دولت در خارج از اردوگاه به زندگی خود ادامه خواهند داد.

آن دسته از رهبران فرقه رجوی که دارای کارت اقامت و یا دارای ملیت از کشورهای های دیگر اروپا یا آمریکا می باشند، پس از تعطیل شدن اردوگاه اشرف سوم پایگاه رهبری خود را از دست داده و از هم اکنون بایستی فکر دیگری برای ادامه حیات شخصی و سیاسی خود بکنند.