جمعی از زندانیان سیاسی زاهدان،ارومیه ،نقده و اردبیل: مسئله نقض حقوق بشر را در سرلوحه کار خود قرار دهید

0
173

جمعی از زندانیان سیاسی زاهدان،ارومیه،نقده و اردبیل طی نامه ای به مقامات بین المللی طرف مذاکره کننده با رژیم ولی فقیه خواستار قرار دادن مسئله نقض حقوق در سرلوحه مذاکراتشان شدند و در بیانیه خود به بخشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه اشاره نمودند.این نامه برای ارسال به مقامات بین المللی طرف مذاکره کننده با رژیم ولی فقیه و انتشار در اختیار رسانه های  قرار داده شده است .

به گزارش خبرنامه ملی  ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ متن نامه به قرار زیر می باشد:

بان کی مون دبیر کل ملل متحد

اوباما رئیس جمهور محترم امریکا

کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اروپا

مجلس سنا و نمایندگان محترم امریکا

احتراما به استحضار می رساند، همانطور که اطلاع دارید نقض حقوق بشر کماکان در ایران ادامه دارد و بر شدت آن افزرده شده است. به مواردی از آن اشاره می نماییم. دستگیریهای اقلیتهای مذهبی از قبیل اهل سنت ، بهایی ، دراویش، مسیحیان و سایرین ، اعدامهای گسترده به بهانه های مختلف ، دستگیری و تحت فشار قرار دادن دانشجویان ،ممنوعیت برپایی سندیکاهای کارگری و دستگیری تشکیل دهندگان و اعضای آن .

اخیرا در مناطق کردنشین عده ای زیادی از جوانان به طور مخفیانه دستگیر و بازداشت شده اند برای نمونه شهرستان پیرانشهر از آذربایجان غربی هنوز دستگیریها ادامه دارد و عده ای در بازداشت بسر می برند .

ما زندانیان سیاسی زاهدان و عده دیگری از سایر شهرها موارد نقض حقوق بشر را محکوم کرده با آنکه ما بیش از نصف از محکومیت خود را گذرانده ایم و بی گناه می باشیم خواهان آزادی بدون قید و شرط خود هستیم.

بلاخص ما زندانیان سیاسی که در دورترین نقطه ایران ، زاهدان تبعید شده ایم و در شرایط بد و ناگواری بسر برده و به امراض ریوی، کلیوی و مغز و اعصاب روبرو بوده و از درمان محروم هستیم. از مراجع بین المللی خواستاریم در مذاکرات خود با رژیم ایران موارد نقض حقوق بشر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

جمعی از زندانیان سیاسی زندانهای زاهدان،ارومیه،نقده و اردبیل

مهرماه ۱۳۹۲

محمد امین اگوشی زندان زاهدان،ایرج محمدی زندان زاهدان، محمد… زندان زاهدان،علی پژگل زندان اردبیل،کاکمی زندان ارومیه ،احمد تمویی زندان ارومیه، ظاهر علی زندان ارومیه، جهانگیر بادو زاده زندان ارومیه، عثمان مصطفی پور زندان ارومیه ، مصطفی … زندان نقده .

رونوشت به:

دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون

آقای اوباما رئیس جمهور امریکا

رهبران کشورهای عضو ۵+۱

خانم اشتون رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا

مجلس سنا و نمایندگان مردم امریکا