جمعه سیاه پاریس

0
169

دیشب پس از یک سری حملات تروریستی که در تاریخ فرانسه بی سابقه بوده و میتوان از ان به عنوان مرگبارترین حمله تروریستی تاریخ این کشوریاد کرد،پاریس در بهت و شوک فرو رفت ، بیش از ۱۲۰ نفر در حمله مسلحانه و انفجار بمب در پاریس کشته شده اند.البته هنوز امار نهایی اعلام نشده است،افراد مسلح ۱۰۰ نفر را در یک سالن کنسرت کشته‌اند ،همچنین دست‌کم سه نفر در انفجاری در استادیوم ملی فرانسه، که میزبان بازی دوستانه فوتبال فرانسه و آلمان بود، کشته شده‌اند.پاریس غرق در خون و ترس ومنتظر حرکت بعدی تروریست هاست.

دولت فرانسه پس از تشیکل فوری جلسه کابینه وضعیت اضطراری در در سراسر کشوراعلام کرده و مرزهای این کشور تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود. در این رشته حملات تروریستی، تیراندازی، چند مورد انفجار و یک گروگان‌گیری بزرگ رخ داده است.تلویزیون فرانسه و دیگر سرویس‌های خبری این کشور اعلام کرده‌اند که تعدادبسیار زیادی مجروح شده‌اند.هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده نگرفته،اما به نقل از شاهدین عینی قبل از انجام حملات صدای فریادهای الله اکبربه گوش رسیده است ،کلمه شوم افراطیان مسلمان،همچنین به گزارش نیویورک‌ تایمز ، گروهی از اعضا و حامیان شبکه تروریستی “دولت اسلامی” در توییتر در واکنش به این حملات مرگ‌بار پیام‌های تبریک منتشر کرده‌اند.در مجموع تا کنون صدای دست‌کم پنج انفجار بزرگ در پاریس شنیده شده است. یکی از دو انفجار بزرگ شامگاه جمعه، در نزدیکی مهم‌ترین استادیوم ورزشی فرانسه (استات دو فرانس) رخ داده است ، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور این کشور که برای تماشای بازی تیم‌های فوتبال فرانسه و آلمان به این ورزشگاه رفته بود، به سرعت محل را ترک نموده است.

تیراندازی اصلی در شامگاه جمعه در یک سالن کنسرت، موسوم به «باتاکلان» رخ داد و به دنبال این تیراندازی، دست‌کم صد تن از افرادی که در آنجا حضور داشتند توسط گروهی که هنوز هویت‌شان شناسایی نشده به گروگان گرفته شدند. گفته می‌شود تروریست‌ها از سلاح کلاشنیکف برای تیراندازی استفاده می‌کردند،ظاهرا مهاجمان تروریست بین ۶ تا ۸ نفر هستند.پلیس فرانسه و نیروهای امنیتی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا ، در دو محل دیگر از جمله در برابر موزه لوور تیراندازی شده است.گروگان‌هایی که از سالن “باتاکلان” موفق به فرار شده‌اند، می‌گویند که تروریست‌‌ها در کمال آرامش گروگان‌ها را یکی پس از دیگری “اعدام کرده‌اند” ارامشی که نتیجه ایمان به الله است. شاهدان عینی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که مهاجمان صورت خود را نپوشانده بودند.
پاریس ،عروس شهرهای جهان و قلب تپنده تمدن،فرهنگ و هنر،چه بر سرش آمده؟هنوز زمان زیادی از فاجعه شارلی ابدو نمی گذرد،ظاهرا خبر ورود تعداد کثیری از اعضای داعش به همراه اوارگان سوری و عراقی به اروپا درست بوده است،اما پشت پرده ،عروسک گردان این عروسک های زشت و خشن داعشی کیست؟چه کسی از اینهمه ناامنی و فاجعه سود اساسی را می برد؟ایا اروپا در خطر سقوط و اسلامیزه شدن است؟ یا نه برای پذیرش افکار عمومی و ایجاد سد های واقعی و بازگرداندن پناهندگانی که امروز جدی ترین معزل جامعه اروپا هستند ،نیاز به دلایل عامه پسند و تهییج افکار عمومی دارد؟آیا بیشترین سود عاید همانهایی نمی شود که با سرمایه گزاری بلند مدت این افراط گرایان را ایجادکرده ،اموزش داده و حمایت نموده اند؟آیا فاصله جغرافیایی که مزیت عمده بعضی ها در جنگهای جهانی بود ،برای شان این امکان را فراهم نکرده که دورتر بنشینند و به ریش تمام دنیا بخندند؟ایا اشتباه یا ناهماهنگی و نافرمانی در اروپا رخ داده که منجر شدن پروژه بعدی نابودی پس از خاورمیانه،اروپا باشد؟نخ های این عروسک های زشت داعشی ، در دست های لندن نشین هاست یا واشینگتن نشین ها؟پدر خوانده این سیاهپوش ها چه کسیست؟پاریس این روزهای تلخ ، نحس وخون الود را شاید وامدار از اژدهایی ایست که زیر سایه درخت سیبی در نوفل لوشاتو می پروراند،شاید هم نفرین ملتی که سی و هفت سال است در جهنم دست ساز انها جزغاله شده اند دارد دامن شان را می گیرد.

خدا بیامرز گفته بود اگر من بروم ،ایران….اگر ایران ….خاورمیانه،….ایا پیشگویی اش دارد دامن دنیا را می گیرد؟ فاجعه دیشب پاریس را به تمامی خانواده های داغدار وبه تمامی ازاد آندیشان و آزادیخواهان فرانسوی تسلیت می گویم،به امید جهانی غرق صلح و آرامش .
سهیلا زرندی