جلوگیری نیروهای امنیتی از یورش شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی به منطقه سبز بغداد

0
216

در تلاش نیروهای امنیتی عراق برای ممانعت از یورش طرفداران ائتلاف گروه‌های شبه‌نظامی شکست خورده در انتخابات عراق به سوی منطقه سبز بغداد، 125 نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت عراق جمعه، 5 نوامبر، در این‌باره اعلام کرد که در درگیری‌های شدید پیرامون منطقه سبز بغداد میان نیروهای امنیتی و ائتلاف گروههای شبه‌نظامیان شکست خورده در انتخابات این کشور، 125 نفر زخمی شدند که 27 نفر از آنها غیرنظامی و بقیه از نیروهای امنیتی بودند.

وزارت بهداشت عراق ضمن تکذیب خبر کشته شدن دو نفر در این درگیری‌ها همچنین تاکید کرد که هیچ‌کدام از زخمی شدگان به ضرب گلوله زخمی نشده‌اند.

حضور نیروهای امنیتی در منطقه سبز بی‌سابقه بوده و آتش‌سوزی نیز در پیرامون این منطقه شدیدا حفاظت شده در داخل یکی از چادرهای تظاهرکنندگان در نزدیکی دروازه منطقه سبز بر اثر برخورد بین آنها و نیروهای امنیتی رخ داد.

بنا بر این گزارش‌ العربیه نوشت؛ درگیری‌های میان تظاهرکنندگان طرفدار جمهوری اسلامی و نیروهای امنیتی عراق در بغداد برای چندین ساعت ادامه داشت و پس فروکش کردن، در مناطق دیگری از جمله اطراف پل معلق در شهر بغداد از سرگرفته شد.

در همین راستا برهم صالح، رئیس جمهوری عراق خواستار حفظ خویشتن‌داری و غلبه دادن منافع عالی ملی شد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز با بیان این‌که او دستور داده تحقیقات در مورد اعتراضات و درگیری با نیروهای امنیتی در بغداد فورا آغاز شود، گفت: «ما بر آزادی تظاهرات مسالمت‌آمیز تاکید می‌کنیم و از نیروهای امنیتی می‌خواهیم که با معترضان به صورت حرفه‌ای برخورد کنند».

الکاظمی همچنین از همه معترضان به نتایج انتخابات خواست تا آرامش خود را حفظ کرده و به گفت‌وگو روی بیاورند.