«جلاد داعش» کویتی تبار اهل لندن و محمد اموازی نام دارد

0
225

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست روز پنجشنبه ۲۶-۲-۲۰۱۴ نوشت :«هویت یکی از اعضای گروه تروریستی دولت اسلامی، موسوم به «داعش» که به «جلاد لندن» یا «جان جهادی» شهرت یافته بود، مشخص شده است.

به نوشته این روزنامه نام اصلی این فرد محمد اموازی، بریتانیایی کویتی تبار و از اهالی غرب لندن است.

پیش‌تر روزنامه آمریکایی «واشینگتن پست» نیز در گزارشی فاش کرد، که الموازی«جلاد لندن» یا «جان جهادی» که دارای مدرک عالی در رشته برنامه ریزی کامپیوتر است، یک بریتانیایی کویتی تبار و از خانواده‌ای ثروتمند و در غرب لندن زندگی می‌کرد.

این در حالی است که پلیس لندن از هر گونه اظهار نظری در این مورد خوداداری کرده است.

ریچارد والتون، یکی از فرماندهان پلیس مبارزه علیه «تروریسم» در لندن در بیانیه‌ای گفت: «در حال حاضر ما هویت هیچ کسی را مشخص نکردیم لذا نمی‌توانیم اطلاعات جدیدی در این باره به کسی بدهیم».

گروه داعش در موارد متعددی تصویر با نقاب «جان جهادی» را در ویدئوهای سر بریدن چندین گروگان غربی از جمله «الن هینینگ» و «دیوید هینز» را منتشر کرد.

روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در گزارشی نوشت: «الموازی در سال ۲۰۱۲ به سوریه سفر کرد و در آنجا به داعش پیوست».

به گزارش العربیه؛ اموازی يا «جان جهادى» اولین بار در اوت گذشته زمانی که ظاهرا در حال کشتن روزنامه‌نگار آمریکایی، جیمز فولی، بود، در یک ویدئو دیده شد، وی سپس در ویدئوهای سر بریده شدن «استیون ساتلاف»، روزنامه‌نگار آمریکایی، «دیوید هینز»، امدادگر بریتانیایی، «آلن هنینگ»، راننده تاکسی بریتانیایی، و «عبدالحرمان کاسیگ»، امدادگر آمریکایی معروف به «پی‌تر» دیده شده است.