جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد تبرئه شدند

0
488

محمدعلی جداری فروغی از تبرئه جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد از اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام خبر داد.

محمدعلی جداری فروغی (وکیل جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد) در تماس تلفنی گفت: به موجب دادنامه صادره از شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی (اراک) که صبح روز (اول خرداد ماه) ابلاغ شد،

جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد از اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام، تبرئه شدند.

این وکیل دادگستری افزود: قضات محترم شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر در حکم صادره، فعالیت‌های موکلین را صنفی و در چهارچوب قانون تشخیص داده‌اند؛ در دادنامه صادره، صریحا آمده است: «… با توجه به این که اقدامات مشارعلیهما به جهت احقاق حقوق قانونی بوده، مجموعه اقدامات انجام شده با هدف برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام تلقی نمی‌گردد…».

جداری فروغی گفت: لازم به ذکر است که موکلین پیش از این در دادگاه انقلاب اسلامی ساوه به اتهامات فوق به ۱۱ سال حبس محکوم شده بودند که با صدور حکم جدید و قطعیت آن، احکام قبلی منتفی است.

به گزارش ایلنا؛ این وکیل دادگستری در پایان ضمن تشکر از قضات شعبه هشت دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، افزود: با توجه به صدور این حکم، در مورد پرونده دیگر جعفر عظیم زاده که قبلا به همین اتهامات، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۶ سال حبس محکوم شده، اعاده دادرسی خواهیم کرد و امیدواریم در آن مورد هم حکم برائت صادر شود.