جشن تولد پنجاه سالگی نسرین ستوده در غیاب او

0
655

امسال عده ای از فعالان جنبش زنان و دوستان نسرین ستوده در خانه وی گرد هم آمدند تا تولد 50 سالگی نسرین ستوده را جشن بگیرند .

به گزارش تا قانون خانواده برابر، فعالان جنبش زنان با شرکت در این مراسم که مانند سه سال گذشته بدون حضور نسرین ستوده برگزار شد، نشان دادند که همچنان به یاد او هستند و از مقاومت این وکیل ارزشمند و همراهی خانواده محترم او قدردانی می کنند.

در این مراسم رضاخندان همسر نسرین ستوده درباره وضعیت نسرین توضیحاتی داد. وی گفت : بعد از اعتصاب غذای نسرین در سال گذشته ملاقات ها کمی مرتب شده و و بچه ها هفته ای یکبار در دادسرا با نسرین ملاقات حضوری دارند.. یکشنبه ها هم خودمان می رویم . نسرین وضعیتش خوب است و به بچه های جنبش زنان علاقه دارد.

نسرین این روزها توصیه می کند که بچه ها تندروی نکنند. با اینکه زندان خاصیتش این است که کسی که به زندان میرود مواضع شدیدتری می گیرد ولی نسرین آخرین بار می گفت خودتان را کنترل کنید و تندروی نکنید .

نسرین در زندان مطالعه می کند عید هم که با مرخصی اش موافقت نشده بود خیلی ناراحت بود . اینکه بعد از سه سال عید به او مرخصی ندهند خیلی برایش سخت بود. اوایل خیلی تهدید می کردند که مرخصی نخواهند داد اما در نهایت موافقت کردند.

حالا دیگر بعد از اعتصاب غذا این حداقل ها را رعایت می کنند . تیم قبلی این کار را نمی کرد ولی به محض اعتصاب غذا این چیزهای کوچک را پذیرفته اند .

رضا خندان در پایان از مهمانان تشکر کرد و گفت از شما ممنونیم برای اینکه سومین سالی است که در تولد نسرین شرکت کردید و برای بقیه مناسبت های دیگر هم حضور داشتید . شاید تشکر کردن موضوعیت نداشته باشد چون شما بخشی از این کار را در راستای نظرات و عقاید خود انجام می دهید اما ما به نوبه خود همیشه ممنون هستیم.

در پایان مراسم، فرزندان و دوستان نسرین شمع کیک تولد 50 سالگی نسرین را خاموش کردند و دیدار با آرزوی سلامت و آزادی همه زندانیان عقیدتی به پایان رسید.

مقاله قبلیتعدادی از شرکت‌کنندگان خاکسپاری آیت‌الله طاهری بازداشت شدند
مقاله بعدییک ایرانی به اتهام “تحریک تظاهرکنندگان” در ترکیه بازداشت شد..
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...