جشنواره قاهره با نمایش «گذشته» آغاز می‌شود..

0
137

جدیدترین فیلم سینمایی اصغر فرهادی به نام «گذشته» در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره نمایش داده می‌شود.

به گزارش سینما پرس، امیر عمری؛ رییس سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره اعلام کرد که فیلم سینمایی «گذشته» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی در مراسم افتتاحیه این دوره از این جشنواره مصری به نمایش در می‌آید.

بنابر گزارش المصری الیوم، فیلم سینمایی «گذشته» که چندی پیش جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم دوربان را دریافت کرده است، در بهار سال جاری توانست با حضور در بخش مسابقه اصلی شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره فرانسوی را برای برنیس بژو به ارمغان بیاورد. همچنین این فیلم سینمایی جایزه کلیسای جهانی این دوره از جشنواره فیلم کن را نیز دریافت کرده است.

علاوه بر بژو، علی مصفا و طاهر رحیم دیگر بازیگران «گذشته» هستند. در فیلم سینمایی «گذشته» احمد (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش ماری (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی به نام سمیر (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می یابد.

سی و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره بین روزهای ۱۹ تا ۲۶ نوامبر (۲۸ آبان تا پنج آذر) پاییز سال جاری برگزار می‌شود.